کد خبر: 994495
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
اشرف غنی و عبدالله به عنوان روسای جمهور جدید افغانستان سوگند یاد کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بحران سیاسی موجود در افغانستان با ادای سوگند اشرف غنی و عبدالله عبدالله به عنوان رؤسای جمهور وارد فاز جدیدی شد.

بی بی سی در این رابطه می‌نویسد: عبدالله عبدالله، به عنوان رئیس‌جمهور افغانستان"سوگند یاد کرد دقایقی پیش از او، اشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری سوگند یاد کرده بود.

اشرف غنی در مراسم تحلیف خود گفت: امروز پیروزی منتخب برآمده از دل انتخابات و قانون اساسی را جشن می‌گیریم. حکومت ما، حکومت تمام افغانستان خواهد بود از رقبای انتخاباتی‌ام می‌خواهم دست به دست من به کشور خدمت کنند.

ساعتی قبل شبکه طلوع افغانستان اعلام کرد: شماری از سیاستمداران افغان شامل حامد کرزای رئیس جمهور پیشین، عبد رب رسول سیاف رهبر پیشین جهادی، محمد یونس قانونی و میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان، در هیچ کدام از مراسمات سوگند امروز، شرکت نکرده‌اند.

صبح امروز اعلام شد: در حالی که قرار بود مراسم تحلیف اشرف غنی ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی برگزار شود و میهمانان دعوت شده برای شرکت در مراسم تحلیف در ارگ ریاست جمهوری افغانستان حضور یافته‌اند، این مراسم قرار است با ۳ ساعت تأخیر برگزار شود.

از سوی دیگر، ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله نیز برای برگزاری مراسم تحلیف عبدالله، اعلام آمادگی و تاکید کرده است در صورتی که اشرف غنی مراسم تحلیف بگیرد، آن‌ها نیز مراسم تحلیف عبدالله را برگزار می‌کنند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار