کد خبر: 994366
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
اگرچه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا تا هفته گذشته در حضور وزیر بهداشت دولت خود از در امان بودن کشورش از شیوع ویروس کرونا ابراز اطمینان می‌کرد، اما براساس گزارش‌های منتشره شمار مبتلایان در این کشور سه رقمی شده و در هشت ایالت وضعیت اضطراری و در دو ایالت دیگر نیز شرایط «فاجعه‌بار» اعلام شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بنابر اسناد درز کرده از مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا در امریکا، نظام درمانی امریکا ابتلای ۹۶ میلیون نفر به کرونا و از دست رفتن جان نزدیک به نیم میلیون نفر آن‌ها را پیش‌بینی کرده است. با این حال، رئیس‌جمهور امریکا دوباره ژست نترسیدن و کوچک انگاشتن بحران را گرفت و از ادامه تجمعات انتخاباتی حزب جمهوریخواه خبر داد. ترامپ به کرونا هم به عنوان ابزاری سیاسی دارد. او سعی می‌کند منتقدان سیاست‌های بهداشتی را ترسو و اهل بزرگ‌نمایی نشان داده و با ادامه تجمعاتش از خود قهرمان‌نمایی کند.

مقام‌های امریکایی نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا را در شهر واشنگتن در فاصله کمی از کاخ سفید تأیید کرده‌اند، اما فعلاً رئیس‌جمهور امریکا در گفتگو با خبرنگاران در خصوص موضوع شیوع ویروس کرونای جدید در محل اقامتگاه تفریحی‌اش در مارالاگو واقع در فلوریدا جایی که میزبان ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل بود، در قبال این پرسش که آیا تجمعات وی تحت عنوان «امریکا را با عظمت نگه داریم» ادامه خواهند یافت، گفت: ما قرار است تجمعاتی شگفت‌انگیز داشته باشیم و خیلی خوب عمل خواهیم کرد. ما کارمان را در قبال این موضوع عالی انجام داده‌ایم. این اظهارنظر دونالد ترامپ در حالی مطرح شده که تعداد موارد تأیید شده ابتلا به ویروس کرونا در سراسر امریکا از ۴۰۰ نفر گذشته و منجر به مرگ ۱۹ نفر شده است. دونالد ترامپ در پاسخ به اینکه آیا از بابت گسترش ویروس کرونا به فاصله چند کیلومتری کاخ سفید نگران است، گفت: خیر من ابداً نگران نیستم. ترامپ در بازدید از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در روز جمعه تأکید کرد: ریسک داشتن این تعداد افراد در فاصله نزدیک این محل ابداً من را آزرده خاطر نمی‌کند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در امریکا در وب‌سایت خود به مردم نسبت به حضور در مکان‌های پرجمعیت هشدار داده و افراد آسیب‌پذیر نظیر سالمندان را تشویق به ماندن در خانه کرده است.

با این حال رئیس‌جمهور امریکا اخیراً تجمعات خود را که معمولاً با حضور تعداد قابل‌توجهی از شهروندان برگزار می‌شود افزایش داده و به بیش از یک مورد در هفته رسانده است. با این حال وب‌سایت وی هم‌اکنون اعلام کرده که برای روز‌های آینده هیچ تجمعی برنامه‌ریزی نشده است، اما دلیلی برای آن ذکر نکرده است. دونالد ترامپ مکرراً به خاطر اقدامات و صحبت‌های متناقضش با توصیه‌های کارشناسان دولتش درباره موضوع شیوع ویروس کرونای جدید مورد انتقاد قرار گرفته است.

او روز جمعه در کنفرانس خبری در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در امریکا مدعی شد: تست‌های مربوط به این ویروس برای هر کسی که احتیاج داشته باشد فراهم است، در حالی که این ادعای درستی نبود.

او در عین حال فرماندار ایالت واشنگتن را شدیداً مورد حمله قرار داد و او را یک مار خواند. دونالد ترامپ همچنین در اظهارات بی‌رحمانه‏ای فاش کرد که او ترجیح می‌داد امریکایی‌های بیمار را در یک کشتی کروز که اخیراً اعلام شده است، تست کرونای سرنشینان آن مثبت بوده‌است، سرگردان نگه دارد تا تعداد موارد آلودگی را کاهش دهند.

در همین حال روزنامه دیلی‌میل روز یک شنبه گزارش داد که بنابر اسنادی که از سوی دکتر «جیمز لاولر» استاد مرکز پزشکی دانشگاه «نبرسکا» امریکا به بیرون درز پیدا کرده است، انتظار جان باختن ۴۸۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در امریکا می‌رود. آمار درز پیدا کرده همچنین حاکی از آن است که شیوع ویروس کرونا ۱۰ برابر بیشتر از حد انتظار در امریکا بوده و ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به آن در بیمارستان‌های امریکا بستری و ۹۶میلیون نفر دیگر نیز به این ویروس مبتلا خواهند شد.

پنتاگون هم آلوده شد
وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) با وجود داشتن صد‌ها هزار نظامی در پایگاه‌های متعدد در سراسر جهان، سرانجام پس از گذشت سه ماه از شیوع جهانی ویروس کرونا به نخستین مورد ابتلا به این ویروس در میان نظامیان خود در ایالت ویرجینیای امریکا اعتراف کرد، این درحالی است که رسانه‌ها پیش‌تر خبر قرنطینه شدن ۲۳ نظامی امریکایی در نروژ را فاش کرده بودند. تارنمای خبری امریکایی «هیل» روز یک شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: به گفته مقامات وزارت دفاع امریکا جواب آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در یک تفنگدار امریکایی در منطقه نظامی «فورت بلوار» مثبت بوده است. این تارنمای خبری امریکایی در ادامه گزارش داد: این نخستین مورد ابتلای یک فرد نظامی در داخل خاک امریکا است که از سوی وزارت دفاع امریکا اعلام می‌شود؛ بنابراین گزارش، جانتان هافمن، سخنگوی پنتاگون با اعلام این خبر گفته است که شخص وزیر دفاع امریکا را در جریان این امر گذاشته و فرد مبتلا نیز اکنون در بیمارستانی در فورت بلوار تحت مراقبت قرار گرفته است. سخنگوی پنتاگون در این مورد در توئیتی نوشت: تفنگدار یاد شده به تازگی از یک سفر خارجی که مرتبط به امور نظامی نبود به کشور بازگشته است، مارک اسپر، وزیر دفاع و کاخ سفید نیز در جریان این مورد قرار گرفتند.

استفاده ابزاری صهیونیست‌ها از نوجوانان
نگاه ابزاری در مواجهه با بحران جهانی کرونا تنها به ترامپ محدود نمی‌شود. در حالی که وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی از ۲۱ تن به ۲۵ تن افزایش یافته است، نخست‌وزیر این رژیم از به‌کار‌گیری نوجوانان برای ضد عفونی اراضی اشغالی خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توجیه این سیاست خود گفت: کسی نمی‌داند که چگونه این ویروس متوقف خواهد شد. برای همین علاوه بر برگزاری کنفرانس ویدئویی پنج گام را در هفته جاری در نظر گرفتم. باید بدانید که این ویروس کودکان یا نوجوانان را مبتلا نمی‌کند و مورد ابتلا به ویروس در میان این قشر از جامعه دیده نشده است. ما باید اماکن عمومی را ضدعفونی کنیم. این ویروس برای اشخاص زیر سن قانونی حساس است و ما باید به صورت مرتب و منظم ایستگاه‌های قطار و اتوبوس‌ها را ضدعفونی کنیم و برای همین منظور در روز‌های تعطیل از نوجوانان کمک خواهیم گرفت و شاید تعطیلی مدارس را به منظور به خدمت‌گیری نوجوانان در این خصوص تمدید کنیم. از ارتش نیز می‌خواهم مسئولیت ضدعفونی کردن برخی از تأسیسات را برعهده بگیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار