کد خبر: 994153
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
آخرین آمار کرونا در ایران
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور رو به افزایش است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: با ۱۲۳۴ مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۴۷۴۷ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۱۲۴ نفر رسیده است. از این تعداد ۹۱۳ نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند.

او افزود: در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

نمودار ابتلا به کرونا صعودی همچنان خواهد بود

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: تا به امروز بیش از ۲۵ آزمایشگاه فعال برای تشخیص نهایی بیماری کوید ۱۹ در سراسر کشور داریم؛ فعال شدن بیشتر نظام آزمایشگاهی کشور بر سرعت تشخیص قطعی و ارائه آمار تأثیر گذاشته است به اضافه آنکه ما نمودار آمار صعودی ابتلا را هم داریم و همچنان هم ادامه خواهد داشت.

جهانپور گفت: تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تفکیک استان‌ها به شرح زیر است: تهران: ۱۴۱۳، گیلان: ۴۲۴، قم: ۵۲۳، مرکزی: ۲۲۸، قزوین: ۱۷۶، البرز: ۳۰۲، اصفهان: ۳۸۸، فارس: ۸۱، خوزستان: ۶۳، لرستان: ۸۰، کردستان: ۴۲، آذربایجان شرقی: ۷۵، آذربایجان غربی: ۱۱، اردبیل: ۴۰، خراسان رضوی: ۸۹، خراسان جنوبی: ۱۸، خراسان شمالی: ۱۵، سیستان و بلوچستان: ۲۱، کرمان: ۲۵، کرمانشاه: ۲۷، بوشهر: ۵، یزد: ۵۷، کهگیلویه و بویراحمد: ۶، چهارمحال و بختیاری: ۱۴، زنجان: ۵۰، سمنان: ۱۱۴، ایلام: ۱۳، مازندران:۳۰۱، گلستان: ۱۰۴، هرمزگان: ۱۹، همدان: ۲۳ است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: ترافیک سنگینی در مسیر‌های شمالی کشور به قصد مسافرت به استان‌های شمالی برقرار شده است علی رغم همه هشدار‌هایی که در روز‌های اخیر داده شده و علی رغم همه مشکلاتی که این سفر‌ها می‌تواند در روز‌های آینده برای مسافران و همراهانشان و استان‌های مقصد داشته باشد. با توجه به اینکه این استان‌ها به هیچ وجه توان پذیرایی از این عزیزان را در شرایط حاضر ندارند متأسفانه این اتفاق افتاده است قطعا در مبادی ورودی شهر‌ها با هماهنگی استان‌ها و ستاد‌های استانی بحث غربالگری ورود و حتی بسته شدن مبادی ورودی برخی از شهر‌ها و استان‌های شمالی انجام خواهد شد.

جهانپور مطرح کرد: خواهش می‌کنیم عزیزان قصد مسافرت به استان‌های شمالی را نکنند، چون بسیاری از عزیزانی که در این مسیر و ترافیک قرار دارند قطعا بازگشت داده خواهند شد و اجازه ورود آن‌ها به شهر‌ها داده نخواهد شد، مگر اینکه ساکن بومی منطقه باشند، اتومبیل‌هایی که به هر حال اقدامات ضروی انجام می‌دهند و یا بحث حمل و نقل را به نوعی تقبل می‌کنند.

هرگونه اقدام خارج از مصوبات ستاد ملی در خصوص کاهش ساعات کاری قابل پذیرش نخواهد بود

او افزود: نکته بعدی در رابطه با ساعات کاری کارکنان در ادارات، سازمان و ارگان‌های دولتی و عمومی است که قطعا با هماهنگی ستاد‌های استانی و استانداران و با مصوبه و تأیید رئیس جمهور محترم باید این اقدام انجام شود. هماهنگی با مصوبات ستاد ملی باید منظور شود؛ لذا هرگونه اقدامی خارج از مصوبات ستاد ملی در خصوص کاهش ساعات کاری قاعدتا قابل پذیرش نخواهد بود و در هیچ استانی انجام نخواهد شد.

تهران کانون بیماری تلقی می‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: آمار ۴۱۳ نفر در استان تهران تشخیص قطعی داشتند که نسبت به جمعیت عدد بالایی است و تهران کانون این بیماری تلقی می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار