کد خبر: 993976
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس فرایند تصویب لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در کمیسیون و ارسال آن به شورای نگهبان را تشریح کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: هادی قوامی در گفتگو با تسنیم، با تشریح فرایند تصویب نهایی لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در مجلس گفت: ابتدا قرار بود با توجه به شیوع بیماری کرونا از ظرفیت اصل ۸۵ قانون اساسی برای رفع گره ایجاد شده در تعیین تکلیف بودجه استفاده شود، اما برای این منظور باید یک جلسه رسمی در صحن علنی تشکیل و برای استفاده از اصل ۸۵ رأی‌گیری انجام می‌شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در کنار استفاده از اصل ۸۵ راهکار دیگری که برخی پیشنهاد داده بودند تصویب سه دوازدهم بودجه بود که برای این منظور نیز باید یک جلسه علنی مجلس تشکیل می‌شد.

این درحالی است که ستاد مقابله با کرونا در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرده بود که جلسه علنی مجلس در این شرایط نبایستی تشکیل شود.

قوامی در ادامه گفت: با توجه به تمامی این جوانب رئیس مجلس در نامه به رهبری خواستار ارسال مستقیم لایحه بودجه مصوب کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان شد. به این ترتیب گره ایجاد شده در شرایط نامشخص فعلی برای تعیین وضعیت بودجه سالانه برطرف شد.

به گفته این عضوکمیسیون برنامه و بودجه، در نهایت با توجه به شیوع بیماری کرونا از اصل ۸۵ استفاده نشد و با اذن رهبر انقلاب، گره ایجاد شده در خصوص لایحه بودجه سال بعد رفع شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار