کد خبر: 993679
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
شرکت خودروسازی "جیلی" قصد دارد یک شبکه هوشمند از ماهواره‌ها را تاسیس کند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: بزرگترین شرکت خصوصی خودروسازی چین موسوم به "جیلی" (Geely) قصد دارد به حوزه تجارت ماهواره وارد شود. جیلی در دهه اخیر، کار خود را از حمل و نقل به حوزه‌های گوناگونی مانند قطار‌های پرسرعت و پهپاد‌ها گسترش داده است، اما شاید جدیدترین تلاش این شرکت بتواند همه این حوزه‌ها را به یکدیگر متصل کند و یک اکوسیستم تحرک هوشمند سه‌بعدی ارائه دهد.

جیلی به تازگی اعلام کرده که قصد دارد تجهیزاتی را برای تولید ماهواره بسازد و یک مرکز آزمایش در شهر تایجو احداث کند. این تجهیزات قادر خواهند بود تا مدل‌هایی از ماهواره‌های متفاوت ارائه دهند که شاید برخی از آن‌ها به شرکت‌هایی غیر از جیلی تعلق داشته باشند.

جیلی در نظر دارد تا ساخت این شبکه ماهواره را تا پایان سال جاری آغاز کند، اما در مورد مقیاس آن حرفی نزده است. گزارش‌ها حاکی از این هستند که جیلی، حدود ۳۲۶ میلیون دلار بودجه را به این پروژه اختصاص داده و قصد دارد طی یک سال، ۵۰۰ ماهواره بسازد.

این ماهواره‌ها، از انتقال داده با سرعت بالا، هدایت دقیق و محاسبات فضای ابری پشتیبانی خواهند کرد و امکان به روزرسانی سریع وسایل نقلیه این شرکت را نیز فراهم خواهند ساخت. به نظر می‌رسد که جیلی، قصد وارد شدن به فضای کاری شرکت "تسلا" و ماهواره‌های "استارلینک" را ندارد. هنوز مشخص نیست که آیا این ماهواره‌ها برای اتصالات استاندارد اینترنتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت یا خیر.

یک سخنگوی شرکت جیلی گفت: این میزان دقت ماهواره‌ها نه تنها برای خودرو‌ها مهم هستند، بلکه برای پرواز‌های بدون سرنشین نیز ضروری به شمار می‌روند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار