کد خبر: 993619
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
شهردار مراغه با بیان اینکه حفظ درختان و فضای سبز اولویت این شهرداری در اجرای طرح‌های عمرانی است گفت: برای تعریض و مسیرگشایی خیابان قدوسی، ناچار به قطع درختان شدیم.

محمدرضا احمدی  افزود: این طرح در قالب طرح جامع شهری در شورای ترافیک تصویب شده و از محل مدرسه سابق امیرکبیر تا میدان شهرداری اجرا خواهد شد.

وی گفت: نزدیک به ۲۰ اصله درخت برای اجرای این طرح قطع شده که برخی از آنها فرسوده و خطرساز بودند و سایر درختان واقع در مسیر به استفاده از ماشین آلات مخصوص، در پارک جنگی کاشته خواهند شد.

احمدی ادامه داد: مصالحه لازم با آموزش و پرورش نیز برای تملک مدرسه در حال تخریب امیر کبیر انجام شده و این ملک هم اکنون برای تعریض خیابان شهید قدوسی در اختیار شهرداری قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: این مدرسه براساس نظر کارشناسان فنی و سازمان نوسازی مدارس فرسوده است و قابل استفاده آموزشی نیست.

وی افزود: عقب کشی و تخریب این مدرسه برای تعریض خیابان با نظارت فنی میراث فرهنگی و با در نظر گرفتن محدوده و فاصله قانونی از حریم برج تاریخی گنبد غفاری انجام می شود.
شهردار مراغه با اشاره به موقوفه بودن ضلع غربی و پارک حاشیه این طرح ادامه داد: اقدامات لازم برای مصالحه با متولی این پارک برای تعریض و عقب کشی انجام شده است.
احمدی با بیان اینکه این پارک سال ها در اجاره شهرداری بوده است اضافه کرد: درختان کاشته شده و حتی قطع شده در این پارک سال ها پیش از سوی شهرداری و برای توسعه فضای سبز کاشته و غرس شده است.
وی افزود: توسعه و توجه به فضای سبز شهری اولویت شهرداری مراغه بوده و در این راستا سالانه حدود چهار هزار اصله درخت در مناطق مختلف این شهر کاشته می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون سرانه فضای سبز عمومی و پارک ها در شهر مراغه حدود ۱۴ متر مربع بوده که با احتساب فضاهای سبز خصوصی، این میزان به حدود ۲۷ متر مربع و بیش از استاندارد جهانی که ۲۵ متر مربع است می رسد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر