کد خبر: 993614
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان مراغه با تاکید بر ضرورت مدیریت فضای مجازی در موضوع کرونا ویروس گفت: با برنامه ریزی‌های مناسب می‌توانیم توصیه‌ها و پیام‌های پیشگیری را در فضای مجازی منتشر و در اختیار مردم قرار دهیم.

موسی شعفی  در نشست کارگروه آرام بخشی، مدیریت افکار عمومی و اطلاع رسانی قرارگاه پدافند زیستی مراغه اظهار داشت: فرزندان تاثیرپذیری بیشتری در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی دارند و باید با ورود متولیان، این حوزه را کنترل و اخبار درست و موثق را در اختیار شهروندان قرار دهیم.
وی افزود: همکاری مردم در خصوص موارد پیرامون کرونا از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی و اعلام نتایج کارگروه های پدافند زیستی از دیگر مواردی است که باید از سوی دبیران کارگروه ها باید مورد توجه قرار گیرد.
رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این جلسه گفت: آمار مربوط به کرونا هر لحظه در حال تغییر است و اگر مسوولان آمار متفاوتی را گزارش کنند علت تفاوت در زمان ارائه گزارش است و دروغی در کار نیست.
اصغر تنومد گفت: از ابتدای اسفند تا به امروز ۵۴ مورد بستری مشکوک به کرونا در مراغه داشتیم که از این تعداد ۱۳ بیمار همان ابتدا سرپایی درمان و ترخیص شدند.
تنومند اضافه کرد: همچنین ۱۰ نفر دیگر به صورت متناوب با وضعیت رو به بهبود ترخیص شده و مورد خاصی نداشتند.
رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد بستری شدگان ۳۱ نفر است که از این تعداد هشت نفر هیچ مشکلی ندارند و بیماری آن ها کاذب بوده است اما با این حال از تمامی افراد بستری شده نمونه برداری شده است.
تنومند ادامه داد: همچنین از ۲۰ نمونه ارسال شده به تهران برای تشخیص کرونا ویروس، ۱۷ مورد منفی و سه مورد مثبت گزارش شده است.
وی گفت: از افراد مبتلا شده به کرونا که در حال حاضر در بیمارستان امیر المومنین مراغه بستری هستند ۲ نفر خانم که یکی از آن ها ۳۲ ساله و دیگری ۶۲ ساله است و وضعیت خانم ۳۲ ساله رو به بهبود است.
وی ادامه داد: نفر سوم مبتلا شده مردی ۷۱ ساله است و سابقه بیماری قلبی دارد.
تنومند گفت: اقدامات شناسایی و معاینات بالینی اعضا خانواده افرادی که نتیجه آزمایش آنها مثبت بوده از سوی معاونت بهداشت شهرستان در حال پیگیری است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر