کد خبر: 993574
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
فرمانده نیروی زمینی سپاه از تشکیل قرارگاه زیستی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: همه یگان‌های جنگ نوین قرارگاه‌های دهگانه نیروی زمینی سپاه در حالت آماده‌باش کامل هستند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش سپاه نیوز، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی از تشکیل قرارگاه زیستی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: همه یگان‌های جنگ نوین قرارگاه‌های دهگانه نیروی زمینی سپاه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

سردار پاکپور با تشریح اقدامات نیروی زمینی سپاه در روز‌های اخیر برای مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: در روز‌های اخیر برای استقرار گردان‌های جنگ نوین اعم از گروه جنگ نوین ۲۴ بعثت، تیپ نیرو‌های ویژه صابرین و تیپ میرزا کوچک خان برای استقرار در نواحی‌ای که ویروس کرونا شیوع یافته است، دستورات لازم صادر شده است و یگان‌های مذکور در مناطق مورد نظر مستقر شده‌اند. وی افزود: همچنین کارشناسان و متخصصان میکروبیولوژی و ویروس‌شناسی نیروی زمینی سپاه با ابلاغ مأموریت در مناطق آلوده به ویروس کرونا مستقر شده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه تصریح کرد: برگزاری جلسات با سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی برای استفاده از سیستم‌های مه‌پاش و ماشین‌های «دی‌اس‌ام» به‌منظور انجام اقدامات ضدعفونی در مناطق آلوده به ویروس، هماهنگی یگان‌های رزمی برای مقابله با ویروس کرونا، هماهنگی خرید اقلام و لوازم مورد نیاز جهت ضدعفونی، پیگیری تأمین و تهیه مواد رفع آلودگی و پاکسازی از جمله اقدامات مهم نیروی زمینی سپاه در روز‌های اخیر برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

وی افزود: از روز ۷ اسفند یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه در قم مستقر شده‌اند و مشغول ضدعفونی مناطق و معابر شهر قم هستند. تیپ ویژه صابرین و تیپ ۲۰ رمضان و تیپ میرزا کوچک خان و تیپ انصار الرسول نیروی زمینی سپاه نیز مشغول گندزدایی محیط‌های آلوده شهری در استان‌های گیلان، کرمانشاه و قم و تهران هستند. سردار پاکپور با ابراز اینکه توانمندی‌های تخصصی و فوق‌تخصصی بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه شامل بیمارستان‌های ثابت، سیار و تیم‌های واکنش سریع بهداشتی به‌طور کامل در آماده‌باش هستند و به‌درخواست وزارت بهداشت و درمان یک سامانه بیمارستانی سیار با استعداد ۱۰۰ تخت بستری مجهز به قم اعزام و مستقر شد، گفت: همچنین یک واحد سی‌تی‌اسکن سیار این نیرو نیز در بیمارستان شهدای یافت‌آباد تهران مستقر شده است و اقدامات تشخیصی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را انجام می‌دهد. فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به لزوم رعایت دقیق بهداشت در پادگان‌ها و محیط‌های عمومی عنوان داشت: گندزدایی روزانه اماکن عمومی و آسایشگاه‌ها و سالن‌های غذاخوری در پادگان‌ها و شناسایی و غربالگری در ورودی پادگان‌ها از دیگر اقدامات نیروی زمینی سپاه برای مقابله با کرونا ویروس می‌باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار