کد خبر: 993353
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: تولید انواع خودرو در کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل همچنان روند کاهشی دارد، به‌طوری‌که در ۱۱ ماهه امسال نیز شاهد افت ۸/ ۱۲ درصدی تولید در این بخش هستیم.
طی ۱۱ ماهه امسال ۷۶۲ هزار و ۱۷۸ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۸/ ۱۲ درصدی را داشته است. در این مدت ۶۹۶ هزار و ۶۹۰ دستگاه سواری تولید شده که این رقم نیز در مقایسه با تولید سواری در ۱۱ ماهه ۹۷ کاهش ۵/۱۴ درصدی را تجربه کرده است.
با وجود گزارش‌های خوشبینانه خودروسازان از افزایش تولید و تحویل خودرو‌های پیش‌فروش شده، همچنان میزان تولید خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۵ /۱۴ درصدی دارد. همچنین طی ۱۱ ماهه امسال تولید ون افت ۴/ ۸۴ درصدی و تولید مینی‌بوس و میدل باس افت ۳/ ۴۷ درصدی را داشته است. در عین حال، تولید وانت با رشد ۳۳ درصدی همراه بوده، اما تولید اتوبوس ۱ /۱۷ درصد و تولید کامیونت، کامیون و کشنده ۶/۷۰ درصد افت را تجربه کرده است.
رشد ۵۴ درصدی تولید بهمن ماه
بهمن امسال تولید انواع خودرو به ۹۱ هزار و ۵۳۵ دستگاه رسید که نسبت به بهمن سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است. در این ماه تولید سواری در کشور به ۸۳ هزار و ۱۲۸ دستگاه رسید که از رشد ۶ /۵۰ درصدی برخوردار بوده است. در این مدت تولید ون ۹/ ۷۵ درصد، مینی‌بوس و میدل باس ۷ /۵۰ درصد، اتوبوس ۱/ ۹۴ درصد و کامیونت، کامیون و کشنده ۹/ ۲۶ درصد کاهش داشته است. در عین حال، تولید وانت رشد ۹/۱۱۶ درصدی را تجربه کرده است.
افت ۱۲ درصدی تولید ایران‌خودرو
در بررسی وضعیت تولید ایران‌خودرو طی ۱۱ ماهه امسال نیز باید به کاهش ۷ /۱۱ درصدی تولید انواع خودرو و همچنین افت ۲/ ۱۱ درصدی تولید سواری در این گروه صنعتی خودروسازی اشاره کنیم. تولید سواری در این گروه خودروسازی نیز با افت ۲/ ۱۱ درصدی روبه‌رو بوده است. تولید انواع خودرو در گروه صنعتی سایپا طی ۱۱ ماهه امسال ۹ /۰ درصد رشد داشته و در مقابل، تولید سواری در این گروه خودروسازی با افت ۳/ ۲ درصدی همراه بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار