کد خبر: 993336
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: در تهران بین دو تا پنج هزار تخت و در گیلان یک هزار تخت برای پذیرش احتمالی بیماران پیش بینی شده است.
سرویس جامعه جوان‌آنلاین: سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری قرارگاه مقابله با کرونا که امروز (یک‌شنبه) در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) برگزار شد، گفت: امروز مجاهدین سلامت جان خود را کف دست گذاشتند و ایثارگرانه مشغول مداوا و درمان بیماران کرونایی هستند.

وی افزود: از یک هفته پیش و با ورود بیماری کرونا به کشورمان، مجموعه بهداشت و درمان سپاه در خدمت بیماران کرونا بود و این اقدام پس از تماس تلفنی فرمانده کل سپاه با وزیر بهداشت و درمان و اعلام آمادگی سپاه برای در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های سپاه، بیشتر شد به نحوی که روز گذشته وزیر بهداشت برای مقابله با کرونا رسما از سپاه درخواست همکاری کرد و ما به اتفاق جمعی از همکاران خدمت وی رسیدیم و آنچه که قرار است سپاه انجام دهد را با او مرور کردیم.

معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: قرارگاه مقابله با کرونا در سپاه از شب گذشته به فرماندهی سردار سلامی تشکیل شده و این قرارگاه تا این لحظه سه جلسه تخصصی را برگزار کرده است.

سردار عبداللهی گفت: در این حوزه برنامه ریزی برای در اختیار گذاشتن تخت‌های بیمارستانی و مراکز درمانی سپاه در خدمت مردم انجام شده است.

وی افزود: به دنبال آن با توجه به درخواست وزارت بهداشت به کمک آن‌ها در شهر‌های رشت، قم، کاشان و گرگان هم در حال ظرفیت سازی هستیم و اعلام کرده ایم سامانه بیمارستان سیار خود به استعداد ۱۰۰ تخت را در شهر‌های قم و رشت و سایر شهر‌ها مستقر می‌کنیم.

معاون بهداشت و درمان سپاه تاکید کرد: در تهران پیش بینی ایجاد ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تخت را کرده ایم و برای استان گیلان هم پیش بینی ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی را کرده ایم.

سردار عبداللهی با بیان اینکه انتظار داریم تا مردم توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند، گفت: امروز هم پیامی از سمت سپاه به مردم شریف داده شد مبنی براینکه سپاه آماده است تا مانند گذشته در کنار مردم باشد تا این بحران هم رفع شود.

وی تصریح کرد: این بیماری با یک مشارکت ملی قابل حل است و امیدواریم که با مشارکت مردم و جدی گرفتن نکات بهداشتی این بیماری را پشت سر بگذاریم.

معاون بهداشت و درمان سپاه اظهار داشت: ظرفیت‌های مراکز درمانی سپاه در اختیار مردم است و از اقداماتی که انجام داده ایم، اقدام به رفع آلودگی از طریق سامانه‌های جنگ نوین است؛ در حال حاضر در قم با استفاده از تجهیزات جنگ نوین خود در حال آلودگی زدایی و ضد عفونی شهر هستیم؛ این اقدام برای تهران و رشت نیز برنامه ریزی شده‌است.

سردار عبداللهی گفت: حسب دستور فرمانده کل سپاه، کلیه تجهیزات، امکانات و مجموعه‌های بهداشت و درمان سپاه به مدد وزارت بهداشت قرار گرفته است و انشاالله در خدمت مردم خواهیم بود. این امید را به مردم می‌دهیم که با مشارکت هم با این بیماری مقابله کنیم.

وی همچنین در واکنش به انتشار برخی مطالب در فضای مجازی درباره تجهیزات بیمارستان بقیه الله، اظهار داشت: در فضای مجازی کلیپ‌هایی پخش شده مبنی بر اینکه از مجموع ۶ دستگاه «اکیمو» که وارد کشور شده، ۴دستکاه به بیمارستان بقیه الله تخصیص داده شده است که این موضوع را رد می‌کنیم؛ در حال حاضر تنها یک دستگاه اکیمو در اختیار بیمارستان بقیه الله است.

معاون بهداشت و درمان سپاه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت سلامتی سربازان و کارکنان مراکز مختلف سپاه، خاطرنشان کرد: تا کنون هیچ مورد مشکوکی در مجموعه سربازان و کادر سپاه در مجموعه‌های مختلف به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

سردار عبداللهی گفت: بر اساس اطلاعاتی که از وضعیت سلامتی سربازان و کارکنان ارتش نیز دارم به خانواده‌های این عزیزان هم اطمینان خاطر می‌دهم که تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا در مجموعه نیرو‌های مسلح وجود نداشته است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار