کد خبر: 993291
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
گسترش ویروس کرونا در شرق آسیا تهدیدی جدی برای تعویق بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌تواند باشد.
مرضیه رضاسلطانی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اگر چه المپیک و پارالمپیک در مردادماه و شهریورماه ۹۹ در توکیو برگزار می‌شود، اما کمیته بین المللی المپیک در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرده که سلامت مردم و وررشکاران بر هر مسابقه‌ای و تورنمنتی ارجحیت دارد.
این صراحت و قاطعیت کمیته بین المللی المپیک یک پیام شفاف و ساده دارد و اینکه اگر کرونا کاملا مهار نشود امکان تعویق بازی‌های المپیک و پارالمپیک و برگزاری آن در اواخر سال میلادی و یا سال ۲۰۲۱ وجود دارد.
هم اکنون بسیاری از مسابقات و رقابت‌های انتخابی برای ورود به المپیک در در سراسر جهان لغو شده، اردو‌های ملی تعطیل است و هیچ فعالیت ورزشی انجام نمی‌شود.
در حالیکه بیشتر ورزشکاران انفرادی هنوز تکلیفشان برای حضور در المپیک و پارالمپیک مشخص نشده چرا که این‌ها باید از گلوگاه‌های انخابی عبور کنند و جواز المپیک را دریافت دارند چطور می‌توان امید داشت که المپیک توکیو در موعد مقرر برگزار شود ضمن اینکه برگزاری بازی‌های المپیک با شرایط دامنه دار یک ویروس خطرناک تهدیدی جدی برای همه دنیا و بخصوص خود ژاپنی هاست چرا که از همه نقاط جهان نمایندگانی در دهکده بازیه حضور می‌یابند بخصوص چین که بیشترین ورزشکاران را معمولا روانه المپیک می‌کند.
برفرض یک جودو کار یا تکواندو کار و کشتی گیر برای کسب سهمیه المپیک گاه باید در ۵ یا ۶ تورننپمنت رسمی شرکت کند تا حدنصاب حضور در جمع برترین‌های المپیک را بدست آورد. همینگونه است اوضاع پارالمپیک. وقتی مسابقات انتخابی برگزار نشود و نفرات برگزید در رشته‌های مختلف شناخته نشوند بر فرض که تا مردادماه کرونا کنترل شود چگونه کمیته بین المللی المپیک می‌تواند نفرات برگزیده هر رشته و هر ماده را انتخاب کند؟
این‌ها همه پیش فرض است، ولی با شرایط فعلی همین الان می‌توان پیش بینی کرد که احتمال تعویق حداقل دو ماهه بازی‌های المپیک بسیار بالاست و در شرایط بدتر ممکن است یکسال بعد این بازی‌ها برگزار شود.
منتظریم ببینیم که ioc یا کمیته بین المللی المپیک در باره بازی‌های المپیک و پارالمپیک چه تصمیمی اتخاذ می‌کند، ولی آنچه مسلم است همین الان ورزشکاران جهان از مسابقات انتخابی باز مانده اند و کلی در روند برگزاری مجدد این مسابقات وقفه ایجاد خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار