کد خبر: 993246
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
استاندار آذربایجان‌شرقی بر تداوم و تقویت اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در برابر شیوع کرونا ویروس در سطح استان تاکید کرد.

محمدرضا پورمحمدی،  در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا">کرونا، افزود: پاک‌ سازی و ضدعفونی محیط‌های عمومی، رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی، پرهیز از تشکیل تجمعات غیرضروری، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های آموزشی و افزایش آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی ضروری است.

وی با قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌های مسوول به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه ما در مقطع کنونی پیشگیری از شیوع کرونا">کرونا">کرونا">ویروس کرونا و آموزش و آگاه‌سازی مردم نسبت به ابعاد این پدیده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید مواد ضدعفونی‌ کننده در استان افزایش یافته است، گفت: هم اکنون مشکل جدی در این خصوص وجود ندارد و در خصوص ماسک نیز دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی انجام داده که نتایج آن اطلاع‌رسانی می شود.

پورمحمدی، با اشاره به تلاش‌های فداکارانه کادر پزشکی و درمانی در مراکز بهداشتی و درمانی استان، بر تقویت روحیه و انگیزه پزشکان، پرستاران و کلیه کارکنان این مراکز تاکید کرد و ادامه داد: جامعه پزشکی و درمانی استان باید احساس کنند که همگان قدردان تلاش‌های آنان هستند.

وی با اشاره به اختصاص ۸۰ درصد از ظرفیت بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به بیماران کرونا">کرونا، افزایش فضای ایزوله برای بیماران کرونا">کرونا در سایر بیمارستان‌های استان را خواستار شد.

استاندار آذربایجان شرقی،  تقویت اقدامات رسانه‌ای و آموزشی در صدا و سیما و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌ نهاد در این زمینه را ضروری دانست و گفت: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و دستگاه‌های نظارتی و قضایی نیز با کسانی که قصد تشویش اذهان عمومی را دارند، برخورد کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه پدیده کرونا">کرونا تاکنون در استان به خوبی مدیریت شده است، افزود: با افزایش آمادگی‌ها از این بحران نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

احتمال افزایش شمار مبتلایان به کرونا">کرونا در آذربایجان شرقی وجود دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تست کرونا">کرونا از روز گذشته در خود استان انجام می‌شود، گفت: تاکنون از ۱۳۹ نفر نمونه گرفته شده است که احتمالا نتیجه تعدادی از آن ها مثبت خواهد شد.

محمدحسین صومی، با بیان اینکه ۸۰ درصد از ظرفیت بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به بیماران کرونا">کرونا اختصاص یافته است، افزود: سطح رسیدگی به مبتلایان کرونا">کرونا و افراد مشکوک با علایم حاد تنفسی بسیار خوب است.

وی با اشاره به اینکه در ۲ هفته آینده مراجعه به مراکز درمانی با علایم حاد تنفسی افزایش می یابد،  اظهار داشت: انتظار می رود در هفته آخر اسفند و با افزایش دما، میزان تکثیر کرونا">کرونا">کرونا">ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

صومی، با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی، تنها راه پیشگیری از شیوع این ویروس است، ادامه داد: ضدعفونی کردن سطوح تماس با مواد شوینده معمولی مانند وایتکس بهترین راه از بین بردن ویروس کروناست.

در نخستین جلسه این ستاد،  کاهش ساعات اداری، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، افزایش فضای ایزوله ویژه بیماران کرونا">کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، مشارکت جدی شهرداری‌ها در پاک‌سازی و ضدعفونی کردن محیط شهری و تقویت اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی تصویب شد.

بر این اساس، ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تا اطلاع بعدی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۲.۳۰ ظهر تعیین شد که بانک‌ها، شهرداری‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی و واحدهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی از این مصوبه مستثنی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر