کد خبر: 993226
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
رئال – بارسلونا؛ امشب تیم زیدان به آب و آتش می‌زند
آخرین بازی هفته بیست و ششم لالیگا حساس‌ترین دیدار این هفته فوتبال جهان محسوب می‌شود. رویارویی رئال‌مادرید – بارسلونا همان دیداری است که عاشقان فوتبال انتظارش را می‌کشند و امشب ال‌کلاسیکوی برگشت در شرایطی که ویروس کرونا امان همه را بریده دوباره تب فوتبال را به اوج می‌رساند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اگرچه شایعاتی در خصوص لغو بازی‌های لیگ اسپانیا به خاطر ویروس کشنده کرونا در برخی محافل خبری منتشر شده است، اما موضع‌گیری رئیس لالیگا خیال همه را راحت کرد. با اینکه اسپانیا نیز با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا مواجه شده، اما خاویر تباس نسبت به برگزاری ایمن بازی‌ها در برخی شهر‌های این کشور از جمله مادرید اطمینان داد: «در حال حاضر برنامه‌ای برای تعویق ال‌کلاسیکو و دیگر بازی‌های لالیگا نداریم. فعلاً در مادرید شاهد اپیدمی این ویروس نیستیم و بحث تعویق ال‌کلاسیکو نیز مطرح نشده است. گزینه‌هایی، چون برگزاری بازی بدون تماشاگر را روی میز داریم و اگر امکان برگزاری بازی پشت در‌های بسته وجود نداشته باشد، آن را به تعویق می‌اندازیم که بحث‌های دیگری را در پی دارد، مثل پیدا کردن جای خالی در تقویم برای برگزاری آن در تاریخی دیگر. این مسائل را با یوفا مطرح کرده‌ایم که با بازی‌های تیم‌های اسپانیایی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا دچار تداخل نشود. ما نسبت به این موضوع آگاه هستیم و نمی‌خواهیم غافلگیر شویم.»

بازی در سانتیاگوبرنابئو برای کهکشانی‌ها همچون شمشیری دولبه است؛ از یک‌سو حضور هواداران دوآتشه و حمایت‌های‌شان می‌تواند روحیه را به تیم زیدان تزریق کند و از سوی دیگر هر اشتباهی که از بازیکنان سر بزند و زمینه‌ساز برتری بارسا شود قطعاً واکنش‌های تند همان هواداران متعصب را به همراه خواهد داشت. رئال‌مادرید برای مصاف دوباره با رقیب سنتی شرایط ایده‌آلی ندارد. در حالی که آن‌ها می‌توانستند کماکان صدرنشین لیگ باقی بمانند؛ یک تساوی و یک باخت بدموقع نه تنها این فرصت را از آن‌ها گرفت، بلکه بارسلونا را دوباره به صدر جدول فرستاد، آن‌هم با دو امتیاز بیشتر. حالا این بازی حکم مرگ و زندگی را برای میزبان دارد. اگر قو‌های سفید راه برتری مقابل بارسلونا را پیدا کنند در آن صورت می‌توانند هم از رقیب پیشی بگیرند و هم به آینده امیدوار باشند. منتها اگر شرایط به‌گونه‌ای دیگر رقم بخورد و زیزو نتواند از پس بارسا برآید و امتیاز از دست بدهد امیدشان به قهرمانی در لیگ اسپانیا را از دست می‌دهند.

دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید. آمار و ارقام نشان می‌دهد که تاکنون سرمربی فرانسوی رئال در ال‌کلاسیکو سه تساوی، سه پیروزی و دو شکست ثبت کرده است. جالب اینکه هر دو شکست نیز در برنابئو رخ داده و این ترس برای زیدان وجود دارد که در این برهه دوباره مغلوب کاتالان‌ها شوند. حذف از کوپا‌دل‌ری و همچنین شکست در بازی رفت با من‌سیتی در لیگ قهرمانان نگرانی‌ها را افزایش داده است. جالب اینکه راموس، کاپیتان رئال پیش از این بازی به شکلی عجیب از مسی و عملکرد درخشان او تمجید کرده است!

اولین حضور در ال‌کلاسیکو به عنوان سرمربی اهمیت دوچندانی برای کیکه ستین دارد. بارسلونا با ۵۵ امتیاز بالاتر از همه، تیم اول لالیگاست و در بازی رفت یک‌هشتم نهایی اروپا نیز با ناپولی به تساوی رضایت داده است. لیونل مسی همچنان گلزن اول و امید اصلی آبی و اناری محسوب می‌شود و با ۱۸ گل زده امشب هم به افزایش تعداد گل‌هایش می‌اندیشد. سرمربی بارسا در مصاحبه‌ای بازی با رئال را چالش‌برانگیز خوانده است: «می‌خواهم از رفتن به سانتیاگوبرنابئو لذت ببرم. همچنین می‌خواهم پیروز این دیدار شوم، اما این لحظات را مانند زمانی که برای نخستین بار به میدان رفتم، سپری خواهم کرد و شاد خواهم بود. این یک فرصت خاص برای یک سرمربی محسوب می‌شود، مانند چند روز پیش که در یک ورزشگاه تاریخی سرود لیگ قهرمانان را گوش کردم. من از تماشای تمام بازی‌هایی که در اینجا خواهم بود لذت می‌برم. ما مانند همیشه بازی خواهیم کرد، تهاجمی بازی کردن در دی ان‌ای باشگاه است و همیشه سعی کرده‌ایم شجاع باشیم. مادرید چند ماه است که خیلی خوب دفاع می‌کند و از بازیکنان توانمندی برای پرس برخوردار است. همچنین می‌تواند در حمله نیز به حریفش ضربه بزند.» کاتالان‌ها در ۱۱ ال‌کلاسیکوی لالیگایی در زمین رئال هشت بار به پیروزی رسیده‌اند و فقط دو بار تن به شکست داده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار