کد خبر: 993040
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵
مرد فریبکار که متهم است با فروش یک خودرو به عده زیادی از مشتریانش پول میلیاردی به جیب زده‌است، شناسایی و بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، این پرونده ۲۱‌دی‌ماه امسال روی میز کارآگاهان پایگاه‌هشتم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که مردی ۳۶‌ساله به نام نیما با وعده فروش خودرو به مشتریانش پول میلیاردی به جیب زده و ناپدید شده است. یکی از شاکیان در توضیح ماجرا گفت: دو ماه قبل قصد خرید یک خودرو داشتم. با نیما که از دوستانم بود و قبلاً صاحب یک نمایشگاه خودرو بود تماس گرفتم و قرار شد که یک خودروی‌پژو‌۴۰۵ با قیمت مناسب برایم پیدا کند. برای این کار ۴۰‌میلیون تومان به حساب نیما واریز کردم و قرار داد خرید خودرو را هم با هم امضا کردیم. ساعتی بعد از نوشتن قرار داد، نیما تماس گرفت و گفت که خودروی مناسبی پیدا کرده و آن را به من تحویل داد. من هم خودرو را تحول گرفتم و قرار شد که برای انتقال سند با من تماس بگیرد. ساعتی بعد بود که نیما تماس گرفت و گفت که متوجه شده خودرویی که به من داده دچار نقص فنی است و خواست که آن را به او برگردانم تا در مدت یک هفته خودروی مناسب‌تری به من بدهد. من که به نیما اعتماد داشتم قبول کردم و خودرو را به او تحویل دادم. بعد از آن هر چه با نیما تماس گرفتم گوشی تلفن همراهش خاموش بود. فهمیدم که او به این شیوه از من کلاهبرداری کرده‌است که درخواست کمک دارم.

بررسی شکایت‌های مطرح شده حکایت از این داشت که نیما از شاکیان بین ۲۰ تا ۴۰‌میلیون تومان پول گرفته و به این شیوه از آن‌ها کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

در حالی که بر تعداد شاکیان اضافه می‌شد، کارآگاهان پلیس موفق شدند مخفیگاه نیما را در غرب تهران شناسایی و ۲۷‌بهمن‌ماه او را بازداشت کنند. نیما وقتی با شاکیان مواجه شد چاره‌ای جز اعتراف نداشت. او گفت: سال‌ها بود که صاحب نمایشگاه خودرو بودم. یکسال قبل بود که این نقشه به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم که آن را اجرا کنم برای همین نمایشگاهم را تعطیل کردم. مطابق نقشه با مشتریانی که در سال‌ها جمع کرده بودم تماس می‌گرفتم و به عنوان پیش پرداخت مبلغی از آن‌ها پول می‌گرفتم و خودرویی را هم تحویل‌شان می‌دادم. ساعتی بعد هم تماس می‌گرفتم و با ادعای اینکه خودرو دچار نقص فنی است آن را پس می‌گرفتم و دیگر به تماس‌های‌شان جواب نمی‌دادم تا اینکه شناسایی و بازداشت شدم.

سرهنگ کارآگاه علی عزیز‌خانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی پایتخت در حال حاضر ۴۰‌نفر از شاکیان علیه نیما شکایت کرده‌اند و ارزش ریالی پرونده هم بیش از یک‌میلیارد تومان است. وی ادامه داد به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۱۰‌تهران تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار