کد خبر: 993038
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵
کلاهبردار سابقه داری که به بهانه فروش دلار ارزان قیمت از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد به دام افتاد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، چندی قبل مرد طلا فروشی در تهران به اداره پلیس رفت و از متهم سابقه داری به نام شایان به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: من طلافروشم و از شهر‌های مختلف طلا می‌خرم و با سود اندکی می‌فروشم. ۱۰‌سال قبل با مردی به نام شایان که او هم در طلافروشی کار می‌کرد آشنا شدم. آن زمان او نیم کیلو طلا از من خرید و پولش را پرداخت نکرد که از او شکایت کردم و به زندان افتاد. پس از مدتی خانواده‌اش مقدار زیادی از پول مرا پرداخت کردند و من رضایت دادم و از زندان آزاد شد، البته ۲ میلیون تومان آن باقی‌ماند تا اینکه مدتی قبل دوباره به سراغم آمد و گفت قصد دارد بدهی‌اش را جبران کند. او گفت که با مردی آشنا است که از خارج دلار وارد می‌کند و می‌تواند به قیمت پایین‌تر از بازار به من بفروشد. به‌هرحال او با چرب زبانی دوباره مرا فریب داد و من هم این بار ۴۰۰‌گرم طلا به او دادم که دلار به من بدهد که ناگهان ناپدید شد. با طرح این شکایت، مأموران پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی مرد کلاهبردار آغاز کردند که دریافتند شایان در این مدت از سه‌زن و یک مرد دیگر به بهانه فروش دلار ارزان از ۳۰ تا ۱۰۰‌میلیون تومان از آن‌ها کلاهبرداری کرده است.

یکی از شاکیان که زن میانسالی بود، گفت: مدتی قبل داخل خیابان سوار خودروی مسافرکشی شدم که راننده آن مرد میانسال خوش زبانی بود. او مدعی شد که یکی از دوستانش از خارج دلار وارد می‌کند و می‌تواند به قیمت پایین به ما بفروشد. من ۱۰۰‌میلیون تومان به او دادم و در مقابل هم او به من شمش طلایی به امانت داد و قرار شد بعد از اینکه دلار‌ها را به من تحویل بدهد شمش طلا را به او برگردانم. مدتی گذشت از او خبری نشد تا اینکه شمش طلا را به طلافروشی بردم و فهمیدم تقلبی است و او از من کلاهبرداری کرده است.

مأموران در ادامه تحقیقات، شایان را شناسایی و دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از چهارزن و دو مرد اعتراف کرد و گفت به خاطر اینکه بدهی‌های قبلی‌اش را پرداخت کند تصمیم به کلاهبرداری کرده است. تحقیقات از متهم به دستور قاضی دادسرای ویژه سرقت برای شناسایی مالباختگان احتمالی ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار