کد خبر: 993037
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴
دو مرد و یک زن که در پوشش مسافربر با تهدید مسافران از آن‌ها سرقت می‌کردند در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، این پرونده از فروردین‌سال‌قبل و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه علیه این باند در دستور کار مأموران پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. بررسی شکایت‌های مطرح شده که همگی در غرب تهران در حال رقم خوردن‌بود، حکایت از این داشت که دو مرد و یک زن سوار بر خودروی پژو، شهروندان را سوار کرده و با تهدید چاقو اموالشان را سرقت می‌کنند.

در حالی که تحقیقات پلیس در جریان بود یکی از شاکیان اولین سرنخ را به دست پلیس داد. او گفت: در میدان صنعت سوار یک خودروی پژو مسافربر شدم تا به میدان کاج بروم. به جز راننده که مردی جوان بود زنی به عنوان مسافر در صندلی جلو و مرد جوانی هم در صندلی عقب نشسته بود. راننده هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که مردی که کنارم نشسته‌بود، چاقویی زیر گلویم گذاشت و با تهدید پول، گوشی‌تلفن همراه و کارت عابربانکم و رمز آن را گرفت. آن‌ها با تهدید، موجودی حسابم را خالی و من را در محلی خلوت از ماشین بیرون انداخته و فرار کردند. هنگام دور شدن خودرو توانستم شماره پلاک را به حافظه‌ام بسپارم.

با اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس گذاشت مأموران موفق شدند یکی از متهمان را که مردی به نام جواد بود شناسایی و بازداشت کنند. جواد وقتی از سوی شاکیان شناسایی شد دو همدستش تورج و شیرین را هم به پلیس معرفی کرد که هر دو بازداشت شدند.

اعضای باند در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از شهروندان به این شیوه اعتراف کردند. با کامل شدن تحقیقات و در حالی که ۱۶‌نفر علیه اعضای باند شکایت کرده بودند پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه‌۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

ابتدای جلسه رسیدگی شاکیان یک‌به‌یک در جایگاه حاضر شدند و علیه متهمان اعلام جرم کردند. یکی از آن‌ها گفت: روز حادثه در میدان کاج منتظر تاکسی بودم تا به میدان فرهنگ بروم که پژوی مسافربر توقف کرد و بعد از گفتن مسیرم به راننده که مردی جوان بود در صندلی عقب سوار شدم. به جز من، زنی به عنوان مسافر در صندلی جلو و مردی جوان هم در صندلی عقب نشسته بود. قبل از رسیدن به میدان کاج تصمیم گرفتم که پیاده شوم. وقتی خودرو توقف کرد مردی که کنارم نشسته بود ناگهان با چاقو من ر اتهدید کرد و کاپشنم را روی سرم کشید. فهمیدم که در دام زورگیران گرفتار شده‌ام. آن‌ها با تهدید ۴۰۰‌دلاری که همراه داشتم به همراه ۴۰۰‌هزار تومان پول نقد و کارت عابربانک و رمزش را از من گرفتند. بعد ۱۷‌میلیون تومان از حسابم برداشت کردند و من را از ماشین بیرون انداخته و گریختند که از آن‌ها شکایت دارم. شاکی گفت: من بعد از حادثه دچار ترس زیادی شدم و دیگر نمی‌توانم سوار خودرو‌های مسافربر شوم برای همین برای متهمان درخواست اشد مجازات دارم.

در ادامه جواد به عنوان سرکرده باند در جایگاه قرار گرفت و اتهام ۱۶‌فقره سرقت به همراه اعضای باندش را قبول کرد. شیرین به عنوان یکی از اعضای باند هم به دادگاه گفت: من و جواد به هم علاقه داشتیم و قصد داشتیم ازدواج کنیم، اما جواد پول نداشت. او من را وارد باند سرقت کرد تا پولدار شویم و شرایط ازدواجمان را فراهم کنیم. من در صندلی جلو سوار می‌شدم تا مسافران اعتماد کرده و سوار شوند و بتوانیم از آن‌ها اخاذی کنیم. سومین عضو باند هم همدستی در سرقت‌های سریالی را پذیرفت. هیئت قضایی بعد از شنیدن دفاعیات متهمان وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار