کد خبر: 993002
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پیامی رحلت استاد خسروشاهی را تسلیت گفت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پیامی رحلت استاد خسروشاهی را تسلیت گفت.
متن پیام بشرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثلم فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ

با کمال تاسف و تاثر خبر رحلت عالم جلیل القدر؛ محقق نستوه؛ اندیشمند متعهد و مورخ نامدار حضرت استاد حاج سید هادی خسروشاهی رضوان الله علیه فرزند برومند حضرت آیت الله حاج سید مرتضی خسروشاهی طاب ثراه را دریافت کردم.
این عالم بزرگ در طول عمر پر برکت خویش در راه پاسداری از اندیشه و فرهنگ اسلامی که با تحقیق و تألیف آثار ارزشمند و ارتباط مستمر با مجامع فرهنگی و مطبوعات جهان اسلام، توام بود، تلاشی کم‌نظیر داشته که تألیف بالغ بر ۸۰ جلد کتاب تنها بخشی از آثار این اندیشمند فرهیخته است.
ایشان از مفاخر علمای آذری؛ صاحب آثار ماندگار در علوم و فنون متعدد؛ دارای نقشی خطیر در معرفی اسلام و مکتب مترقی جعفری؛ بویژه گفتمان اسلام و مسیحیت بود. بیان و بنان این سید والامقام در عمر مبارک و سرشار از خدمتشان در خدمت اسلام و مسلمین بود. سخت کوشی؛ مجاهدت علمی و فرهنگی و طهارت نفس ایشان در خور تاسی و الگوگیری برای طلاب و فضلای جوان حوزه است.
اینجانب این مصیبت مولمه را به ساحت مقدس حضرت، ولی عصر " عجل الله تعالی فرجه الشریف"؛ مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز؛ مراجع عظام تقلید؛ حوزه‌های علمیه؛ بیت مکرم خسروشاهی؛ علمای اعلام و مردم غیور آذربایجان صمیمانه تسلیت می‌گویم و حشر و نشر با اجداد طاهرین و برخورداری از شفاعت ناجیه‌ی صدیقه طاهره سلام الله علی‌ها را برای ایشان از ساحت ایزد منان خواهانم.
 
سید محمد علی آل هاشم
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز
سوم رجب المرجب ۱۴۴۱ ه. ق برابر با هشتم اسفندماه نود و هشت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار