کد خبر: 992910
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد تحولات در ادلب سوریه به نفع این کشور پیش می‌رود.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز پنج شنبه اعلام کرد برغم کشته شدن برخی نظامیان این کشور، تحولات در ادلب سوریه به نفع آنکارا پیش می‌رود.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد ما سه کشته دادیم. با این حال خسارات رژیم (بشار اسد) بسیار زیاد است.

اردوغان افزود نیروی هوایی ترکیه مطابق با توافقنامه سال ۱۹۹۸ آدانا با سوریه، در حال عملیات در ادلب است.

همزمان وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مذاکرات میان مسکو و آنکارا در خصوص ادلب امروز در ترکیه دنبال می‌شود. بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه یکی از دلایل تشدید تنش‌ها در شمال سوریه، عدم پایبندی به توافق پیشین میان ترکیه و روسیه است.

پیشتر رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود آنکارا تاکنون به نتایج رضایت بخشی در مذاکرات با روسیه دست نیافته است.

او گفته بود از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواسته تا دولت دمشق را ترغیب به توقف عملیات نظامی در ادلب نماید. از سوی دیگر کاخ کرملین امروز اعلام کرد پوتین برنامه‌ای برای دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه در ۵ مارس با موضوع گفتگو بر سر اوضاع ادلب سوریه ندارد.

این در حالی است که رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته گفته بود احتمالا هفته آینده در استانبول برای مذاکره در مورد اوضاع منطقه و همچنین وضعیت ادلب سوریه با پوتین دیدار خواهد کرد.

ارتش سوریه از چندی پیش عملیات ضدتروریستی را برای آزادسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور آغاز کرده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، این حملات ضدتروریستی را هدف انتقاد خود قرار داده است. از سوی دیگر سوریه اعلام کرده است استان ادلب بخشی از این کشور است و هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار