کد خبر: 992836
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
طومار امضا شده توسط هزاران تن از مردم تهران در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن مبنی بر محکومیت جنایت آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی و درخواست از مراجع بین المللی برای محکومیت این جنایت و پیگرد آمرین و عاملین آن، تسلیم کمیسر عالی حقوق بشر شد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی باقری‌کنی در دیدار با میشل باچلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، طومار امضا شده توسط مردم تهران را تحویل وی کرد و مقرر شد کمیسر عالی مراتب درخواست امضا کنندگان این طومار را به دبیرکل سازمان ملل متحد و سایر مراجع ذیصلاح منتقل کند.

معاون رئیس قوه قضائیه در این دیدار با اشاره به ماهیت حقوق بشری انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بر مبنای صیانت از حقوق انسان‌ها و نیز تأمین حقوق ملت ایران شکل گرفته است.

باقری کنی با اشاره به روند دشمنی آمریکا با ملت ایران، تصریح کرد: مخالفت آمریکایی‌ها با پیشرفت ملت ایران موجب شد تا به محض پیروزی انقلاب اسلامی، جلوی دسترسی ملت ایران به فناوری‌های حساس را بگیرند و عملاً «حق پیشرفت" را از ملت ایران سلب کنند. اعتماد به نفس ملت ایران موجب شد تا علی‌رغم مخالفت آمریکایی‌ها ملت ایران بتواند با اتکا به ظرفیت‌های داخلی به پیشرفت دست یابد.

وی ادامه داد: پیشرفت درون‌زای ملت ایران موجب خشم آمریکایی‌ها شده و به همین دلیل آن‌ها ملت ایران را با تحریم‌های وحشیانه مجازات کردند؛ به گونه‌ای که حتی جلوی صادرات دارو به ایران را هم گرفتند و عملاً قصد دارند علاوه بر حق پیشرفت «حق حیات» را نیز از ملت ایران سلب کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به ترکیب کشور‌های مدعی نقض حقوق بشر در ایران گفت: دولت اروپایی که بانی قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در شورای حقوق بشر است، از یک سو با کمک به عربستان شریک سعودی‌ها در قتل کودکان یمن است و از سوی دیگر با جلوگیری از صادرات دارو به ایران شریک آمریکایی‌ها در قتل کودکان معصوم ایرانی است.

میشل باچلت نیز در این دیدار با غیرانسانی و غیرقابل قبول دانستن تحریم تصریح کرد: کمیساریای عالی تنها نهاد سازمان ملل متحد است که در گزارش خود علیه تحریم موضع‌گیری کرده است.

کمیسر عالی حقوق بشر با تأکید بر این که ترور سپهبد سلیمانی را محکوم کرده است، اذعان کرد: سیاسی شدن حقوق بشر یک واقعیت تلخ است که نمی‌توانیم آن را کتمان کنیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار