کد خبر: 992801
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان :
بمنظورپیشگیری ازبیماری تب برفکی تاکنون بیش از 2 میلیون و 490 هزار راس دام سنگین و سبک استان اصفهان بر علیه این بیماری واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ جلسه کمیته مبارزه با بیماری های دامی به ویژه بیماری تب برفکی به ریاست دکتر شهرام موحدی مدیر کل دامپزشکی استان برگزار گردید.

ابتدا دکتر وحید مقدس رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گزارشی از آخرین وضعیت بیماری تب برفکی در سطح استان و کشورارائه نمود.

سپس دکتر عبدالرضا رنجبر کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی نیز در خصوص اقدامات پیشگیری از بیماری تب برفکی مطالبی را بیان و افزود: در راستای حفظ سلامت جمعیت دامی استان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 769 هزار و 919 راس دام سنگین(گاو و گوساله) و یک میلیون و 728 هزار و 465 راس دام سبک( گوسفند و بز) بر علیه این بیماری واگیردار واکسینه شده اند.

در ادامه هریک از حاضرین دیدگاه ها و نظرات کارشناسی و اجرایی خود در خصوص پیشگیری و مبارزه با بیماری تب برفکی را مطرح نمودند.

دکتر شهرام موحدی مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان نیز ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد همکاران در سراسر استان، بر حساسیت موضوع و تلاش جمعی به جهت حفظ و حراست از سرمایه های عظیم دامی استان تاکید نمود.

وی در راستای ارتقاء سطح دانش و آگاهی دامداران ، برنامه ریزی به جهت برگزاری جلسات آموزشی و بازآموزی ویژه دامداران، جلسه با مسئولین فنی و بهداشتی گاوداری های صنعتی با موضوع پیشگیری از بیماری تب برفکی را خواستار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در پایان بر بازدید کارشناسی از کانون های بروز بیماری تب برفکی همراه با ارائه گزارش مکتوب بازدید ، علت رخداد بیماری و بیان راهکارهای مناسب تاکید کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر