کد خبر: 992690
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری نهمین جشنواره دست سازه‌های خلاقانه کمک آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان خبرداد.

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج با تأکید بر اهمیت مفید واثربخش بودن بکارگیری روش‌های نوین آموزش برپایه پیشرفت‌های علمی و عملی اظهار کرد: تسهیل امر آموزش همراه با ایجاد نشاط، عملی کردن فرآیند یاددهی – یادگیری و خارج کردن آن از حالت انتزاعی، غنای برنامه درسی و تعمیق یادگیری از اهداف اصلی برگزاری نهمین جشنواره ساخت وسایل کمک آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی با تأکید بر اهمیت کاربرد دست سازه‌های و ابزارهای آموزشی در راستای بهبود روند آموزشی تصریح کرد: این جشنواره در گروه‌های دانش‌آموزان دارای آسیب شنوایی، بینایی، چند معلولیتی اتیسم و نیاز ویژه ذهنی از تاریخ  26 بهمن  جاری آغاز و تا پایان فروردین سال آینده با محوریت تمامی دروس ادامه دارد.

وی اظهار داشت: معلمان شاغل در پایه‌های مختلف تحصیلی پیش دبستان، ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و دوره دوم  حرفه‌ای مدارس مستقل و ضمیمه شهری و روستایی  شهرستان‌ها و مناطق تابعه می‌توانند طرح‌های خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در واحد آموزش اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ارسال نمایند. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان استفاده از دست سازه‌ها و اشیاء فیزیکی را یکی از روش‌های مؤثر در فعال بودن دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری عنوان کرد و افزود: دست سازه‌ها در آموزش برخی مفاهیم که ارائه آنها به صورت توضیحات کلامی، نمادین و یا تصویری مبهم است می‌توانند جایگزین ارزشمندی برای رفع نیازمندی‌ها و کمبودهای امکانات کمک آموزشی و پیشبرد اهداف عالیه آموزشی و پرورشی باشند.

رنجبر گفت: اغلب این دست سازه‌ها از مواد بازیافتی، در دسترس، ساده و ارزان تهیه شده و با ایجاد انگیزه و فراهم کردن زمینه مشارکت دانش‌آموزان در فرآیند تدریس باعث افزایش سطح کیفی آموزش، رشد خودشکوفایی و تفکر خلاق، افزایش اعتماد به نفس و کسب مهارت برای زندگی آینده در دانش‌آموزان می‌شود. 

وی عنوان کرد: دوره قبلی این جشنواره با شرکت 120 نفر از معلمان مدارس استثنایی برگزار و 76 طرح کمک آموزشی از 10 شهرستان و منطقه تابعه استان بعنوان منتخب برگزیده و بعد از ارزیابی‌های تخصصی 10 دست سازه‌ی کمک آموزشی برتر از شهرستان‌های سنندج (6 طرح )، سقز (2 طرح )، بیجار و دهگلان معرفی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر