کد خبر: 992622
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
یوونتوس به قهرمانی می‌اندیشد
رئال‌مادرید با شکست منچسترسیتی بحران را پشت سر می‌گذارد. دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب به پایان می‌رسد؛ یک بازی حساس در برنابئو انجام می‌شود و لیون فرانسه نیز پذیرای یوونتوس مدعی است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کابوس ناکامی روی سر رئال‌مادرید است؛ تیم زین‌الدین زیدان شرایط خوبی ندارد. آن‌ها تا هفته پیش از صدرنشینی لالیگا لذت می‌بردند و از اینکه بارسلونا را کنار زده بودند به خود می‌بالیدند، اما اوضاع آنگونه که تصور می‌کردند پیش نرفت تا دوباره به رده دوم سقوط کنند. کهکشانی‌ها دو هفته کابوس‌وار را پشت سر گذاشته‌اند؛ تساوی با سلتاویگو و بعد از آن هم باخت غیرمنتظره به لوانته. این روند باعث شد یک‌بار دیگر انتقاد‌ها از زیدان و بازیکنانش بالا بگیرد.
 
ضعف در گلزنی و پر نکردن جای خالی کریس رونالدو از مهم‌ترین انتقاد‌های مطرح شده به کادر فنی رئال است. با وجود اینکه رئالی‌ها با اتلتیکو ۱۰ امتیاز فاصله دارند، فاصله دو امتیازی‌شان با صدر جدول خشم هواداران را در پی داشته است. مصدومیت ادن هازارد را نیز باید به تیره‌روزی‌های قو‌های سفید اضافه کرد. علاوه بر این ال‌کلاسیکوی برگشت هم در پیش است. تنها نکته مثبتی که رئالی‌ها می‌توانند روی آن تکیه کنند رکورد خوب زیدان در بازی‌های مرحله حذفی است. سرمربی فرانسوی تاکنون در هیچ کدام از بازی‌های دور حذفی لیگ قهرمانان شکست نخورده است. زیزو در آخرین اظهارنظرش از اعتماد به بازیکنانش گفت و اینکه در فوتبال هیچ مسئله‌ای او را نگران نمی‌کند.
 
قهرمان سه دوره متوالی اروپا برای حفظ رکورد شکست‌ناپذیری‌اش نباید مقابل تیم پپ گواردیولا کوتاه بیاید.

۲۰ سال پیش و در مصاف تیم‌های ملی فرانسه و اسپانیا در یورو ۲۰۰۰ زیدان و گواردیولا در قالب تیم‌های کشورشان رودرروی هم قرار گرفتند و خروس‌ها با گلزنی زیزو به پیروزی رسیدند و در نهایت فاتح اروپا شدند. رویارویی دوباره پپ و زیدان حساس‌ترین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. منچسترسیتی هم شرایط خاص خود را دارد؛ آن‌ها به تازگی با حکم یوفا به مدت دو فصل از حضور در اروپا محروم شده‌اند و این محرومیت برای تیم متمول و ولخرجی مثل سیتی یعنی فاجعه. اگرچه سران باشگاه انگلیسی کماکان به تغییر نظر اتحادیه فوتبال اروپا امیدوارند، اما آینده این تیم برای حضور در لیگ قهرمانان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. جدای از این رأی صادر شده وضعیت من‌سیتی در لیگ جزیره را هم متزلزل کرده است. تیم دوم لیگ انگلیس خطر حذف و سقوط به دسته پایین‌تر را هم احساس می‌کند. فاصله بسیار زیاد لیورپول نسبت به سیتی و بقیه عملاً قهرمان جزیره را مشخص کرده، ولی رسیدن به نایب‌قهرمانی می‌تواند اوج آرزو‌های آبی‌ها در این فصل باشد. گواردیولا قبل از بازی با رئال با اشاره به تجربه بالای حریف گفت: «من رئال‌مادرید را به شدت تحسین می‌کنم. بازیکنان این تیم بار‌ها در فینال لیگ قهرمانان بازی کرده‌اند و نمی‌دانم هر کدام از آن‌ها چند بار جام قهرمانی را بالای سر برده اند، اما در تیم ما شاید فقط کلودیو براوو باشد که قهرمانی در چمپیونزلیگ را تجربه کرده است. ما بازیکنان زیادی نداریم که قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کرده باشند، ولی باید برای قهرمانی در این تورنمنت اشتیاق زیاد داشته باشیم. باید در ۱۸۰ دقیقه دیدار با رئال خودمان باشیم و به چیز دیگری فکر نکنیم، چون یا برنده می‌شویم یا شکست می‌خوریم. این برای ما یک سنگ محک بسیار جدی و بزرگ است.»

دومین نبرد امشب به میزبانی لیون برگزار می‌شود؛ تیم فرانسوی به سختی از مرحله گروهی بالا آمد و صعود به یک‌هشتم نهایی برای آن‌ها افتخاری بزرگ است. با این حال بازیکنان لیون به خوبی حساسیت حضور در این مرحله را درک کرده‌اند و به سادگی این فرصت را از دست نمی‌دهند. منتها رویارویی با یوونتوس از عهده هر تیمی برنمی‌آید. اگرچه راه‌راه‌پوشان همچنان رتبه اول سری آ در اختیارشان است، ولی لاتزیو در یک قدمی این تیم قرار دارد و با کوچک‌ترین سهل‌انگاری یووه به رده دوم سقوط می‌کند. کریس رونالدو با ۲۱ گل زده همچنان امید اول و آخر یوونتوس است. ساری، سرمربی یووه هدف تیمش را قهرمانی در اروپا خواند: «هدف ما باید لیگ قهرمانان و اسکودتو باشد که یک رؤیا محسوب می‌شود. خوب است که در زندگی بعضی اوقات رؤیا‌های خود را دنبال کنید. فصل گذشته با چلسی در ۱۳ بازی به پیروزی رسیدیم و تنها دو تساوی کسب کردیم، اما در مقطعی تا نزدیک حذف شدن نیز پیش رفتیم. این خاصیت بازی‌های حذفی است و باید کمی هم خوش‌شانس باشیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار