کد خبر: 992469
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس اصلاحیه ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم، نحوه تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد ۱۳۹۸ تغییر می‌کند.

غلامرضا شریفی در جمع اصناف و صاحبان مشاغل استان با اشاره به دستورالعمل ماده ۹۷ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم و ضرورت استفاده از ظرفیت بالای این ماده قانونی، اظهار داشت: مالیات بر مبنای علی‌الرأس ضربه سنگینی بر عملکرد همکاران و پیکره سازمان امور مالیاتی وارد می‌کند که ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم، باعث شفافیت در جریان مبادله اقتصادی کالا و افزایش اعتماد مودیان می‌شود.

وی، مبنای رسیدگی و تشخیص مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ برای اشخاص حقیقی و حقوقی را اظهارنامه مالیاتی عنوان کرد و گفت: در صورتی که اشخاص حقیقی و حقوقی که مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی می‌باشند، اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قانون و مقررات مربوطه تنظیم کنند، سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه‌های مالیاتی آنها را بدون حسابرسی مورد پذیرش قرار خواهد داد و صرفاً بر مبنای شاخص‌ها و معیارهای ریسک، درصدی از آنها را رسیدگی می‌کند.

وی، از مودیان محترم مالیاتی خواست تا اظهارنامه مالیاتی خود برای عملکرد سال ۱۳۹۸ را براساس رویکرد جدید و مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی موجود تنظیم و ظرف مهلت مقرر از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی کشور ( tax.gov.ir )  تسلیم کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: مزیت فرآیند رسیدگی بر مبنای آخرین تغییرات ماده ۹۷ ق.م.م علاوه بر حذف روش سنتی علی‌الرأس موجب بهبود کیفیت رسیدگی، شفافیت و تسریع در زمان قطعیت پرونده مالیاتی شده و با در نظر گرفتن‌شان و حفظ کرامت مودیان قانون‌مدار، کاهش فرار مالیاتی و اجرای عدالت مالیاتی را به دنبال خواهد داشت.

در این کارگاه آموزشی که با حضور نمایندگان اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای به‌منظور تبیین و رفع ابهام و تشریح مفاد ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم برگزار شد، ضمن توزیع جزوه آموزشی، در پایان با پرسش و پاسخ حاضرین ادامه یافت و شرکت‌کنندگان به تبادل نظر پیرامون چگونگی تکمیل اظهارنامه و اجرای قوانین مربوطه در این زمینه پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر