کد خبر: 992425
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
روزنامه شرق در شماره دیروز خود دو گزارش برای ایجاد و القای اختلاف میان نمایندگان مجلسی که هنوز تشکیل نشده، منتشر کرد. یکی با عنوان «احمدی‌نژادی‌ها در مجلس یازدهم» و دیگری «چهار رقیب در انتظار تصرف صندلی لاریجانی» تا به‌زعم خود درباره مجلس جدید تحلیل ارائه دهد، اما در واقع به القای اختلاف پرداخت.

در گزارش شرق آمده است: «صندلی علی لاریجانی در مجلس آتی رقبای جدی دارد. یکی محمدباقر قالیباف است. او قطعاً می‌خواهد از صندلی ریاست مجلس به صندلی پاستور بپرد. پس ریاست مجلس برای او بسیار مهم و حیاتی است. آقاتهرانی و کل جریان پایداری به کل مخالف حضور قالیباف در فهرست مشترک بودند؛ بنابراین ریاست قالیباف بر مجلس شکننده است. تقریباً نزدیک ۱۶سال است که مجلس رئیس معمم به خود ندیده است، اگر آقاتهرانی بتواند در این کارزار قالیباف و دیگران را شکست دهد بعد از ۱۶سال نخستین رئیس معمم خواهد بود، اما آقاتهرانی یک رقیب درون جناحی هم دارد، گزینه دیگر علیرضا زاکانی است. او برای اینکه به خودش ثابت کند لیاقت نشستن بر صندلی لاریجانی را دارد، حتماً وارد رقابت و لابی برای تسخیر صندلی ریاست خواهد شد.» روزنامه آرمان هم طی گفت‌وگویی با صادق زیباکلام همین خط را رفته است. زیباکلام می‌گوید: «زمام امور مجلس یازدهم در اختیار جبهه پایداری و احمدی‌نژادی‌ها خواهد بود. حکایت آقای قالیباف و هواداران ایشان در مجلس یازدهم مانند فراکسیون امید در مجلس دهم خواهد بود، به همین دلیل از تأثیرگذاری بالایی برخوردار نخواهند بود. واقعیت این است که جبهه پایداری و طرفداران آقای احمدی‌نژاد علاقه‌ای به حامیان آقای قالیباف ندارند.» در چهار سال اخیر هر بار انتخابات ریاست و هیئت رئیسه مجلس برگزار شد، اصلاح‌طلبان دو دسته شدند و برای همین هیچ وقت محمدرضا عارف نتوانست رئیس مجلس شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در اینگونه مطالب که ذکر آن رفت، بیشتر حدیث نفس می‌نویسند، البته نیاز به هوشیاری و ذکاوت سیاسی نماینده‌های جدید مجلس هم وجود دارد تا وحدت قبل انتخابات را در صحن علنی قربانی نکنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
زیبا کلام بطور غیر مستقیم احمدی نژادی ها را لولو معرفی میکند گاهی با دادن امتیاز به آنها وآرایشان .....از قبل از 88 همین وظیفه را داشته است....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار