کد خبر: 992365
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
خوزستان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن ۴۰۰ هزار نفر از دهک‌های پایین جامعه که استطاعت خرید خانه با نرخ‌های جاری را ندارند، خانه‌دار خواهد کرد، گفت: تفاوت این طرح با طرح مسکن مهر آن است که این کار بر اساس تقاضا و ثبت‌نام انجام شده است و در زمین‌های شهری نسبت به ساخت مسکن اقدام می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمد اسلامی در گفتگو با ایسنا، در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: این طرح شامل دهک‌های سه تا هفت یعنی دهک‌های پایین و کم‌درآمد جامعه می‌شود و این طرح جامعه هدف خود را در مراحل ثبت‌نام شناسایی کرده است.

وی افزود: در ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن ضوابطی در نظر گرفته شده است و بر اساس آن ضوابط و دهک‌های موردنظر و جامعه هدف، خانه‌ها به افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند تخصیص داده می‌شوند. این مساله کمک می‌کند تا قشری که استطاعت خرید خانه را با نرخ‌های جاری ندارد، از این طریق خانه‌دار شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در طرح اقدام ملی مسکن یک جریان تولید ایجاد کرده‌ایم، به این معنا که این طرح یک طرح ملی و فراگیر است و به همه زمان‌ها و دوره‌ها متعلق خواهد بود.

اسلامی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن به دنبال خانه‌دار کردن ۴۰۰ هزار نفر هستیم، عنوان کرد: همه باید کمک کنند تا این نهضت خانه‌سازی پابرجا باشد و بتواند با تولید مستمر مسکن، تخصیص واحد‌های مسکونی به اقشاری که توان خرید خانه با نرخ‌های کنونی را ندارند، محقق کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است طرح اقدام ملی مسکن مانند طرح مسکن مهر موفق نباشد، گفت: مهمترین دلیل تفاوت طرح اقدام ملی مسکن با طرح مسکن مهر آن است که این کار بر اساس تقاضا و ثبت‌نام انجام گرفته است و در زمین‌های شهری که دارای امکانات مناسب هستند، نسبت به ساخت مسکن اقدام می‌شود.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار