کد خبر: 992308
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
عضو شورای شهر تبریز:
عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه ضدعفونی اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی به منزله وجود کرونا نیست، گفت: رعایت به بهداشت فردی و عمومی و توجه به نکات هشداری منجر به رفع بحران کرونا می‌شود.

فریدون بابایی‌اقدم، عضو شورای شهر تبریز  اظهار کرد: ویروس کرونا در جامعه نگرانی‌هایی ایجاد کرده است و بعد از اینکه اخباری از مشاهده افراد مبتلا به کرونا در قم و تهران منتشر شد، ما نیز تصمیم به ضدعفونی و ایجاد تمهیداتی در مبادی ورودی و خروجی داشتیم زیرا همه روزه تردد مسافران از این نقاط انجام می‌گیرد ولی این به منزله وجود کرونا در تبریز نیست بلکه هدف پیشگیری است.

وی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی نیز مصاحبه‌ای در خصوص ضدعفونی اتوبوس‌ها انجام داد که هدف او نیز صرفا پیشگیری است و دلیل بر مشاهده کرونا نیست، افزود: البته صحبت مداوم  از کرونا و ایجاد هراس بین مردم کار صحیحی نیست و مشکلات روانی در جامعه ایجاد می‌کند.

عضو شورای شهر با استناد به صحبت‌های وزیر بهداشت و درمان یادآور شد: بنابه گفته وزیر بهداشت، ایجاد هراس در بین جامعه منجر به کاهش ایمنی بدن هم می‌شود، از این‌رو من معتقد هستم که نباید  مسائل روانی را بزرگنمایی کنیم و با واژه‌های ضدعفونی و یا تعطیلی اماکن عمومی و مدارس بین مردم شک و تردید ایجاد نکنیم بلکه اینها مسائل پیشگیری هستند.

وی با تاکید بر اینکه طبق گفته مسوولان علوم پزشکی هیچ مورد کرونایی در استان آذربایجان‌شرقی دیده نشده است، تصریح کرد: افرادی هم که مشکوک به کرونا بودند هم به علت آنفلوانزا و سرماخوردگی بستری شده‌اند که این موضوع هم در فصل سرما یک امر طبیعی است.  

بابایی‌اقدم متذکر شد: اینکه هر کسی بستری شد، بگوییم که کرونا دارد، درست نیست ولی این هم به منزله این نیست که  کنترل و مراقبت‌های بهداشتی فردی و عمومی را نادیده بگیریم، باید جامعه  حساس نسبت به رعایت مراقبت‌های فردی شود و از روبوسی، دست دادن در این شرایط حساس دوری کنند که البته مردم هم رعایت می‌کنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر