کد خبر: 992162
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
اعتراف دبیری به عدم رضایت شهروندان از شهرداری تبریز
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز به عدم رضایت شهروندان از مجموعه شهرداری و شورا اعتراف کرد.

 شهرام دبیری  در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: انتظار داریم در این دوره مجلس با تمام قوا و به‌صورت متحد به مشکلات مردم و جامعه توجه کنند و در وضع قوانین دقت عمل بیشتری داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی زبان مادری و اصل ۱۵ قانون اساسی گفت: زبان و خط رسمی ایران فارسی است اما آموزش زبان‌های محلی در کنار آن آزاد است.

دبیری تصریح کرد: استفاده از زبان محلی در رسانه‌ها و استفاده از این زبان در آموزش‌های مدارس به معنی جدایی‌طلبی نیست.

وی با اشاره به روز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس یادآور شد: روزگاری تبریز مهد معماری ایران بود و معماران تبریزی در شهرهایی مثل اصفهان مشغول به کار بودند اما امروز مسائل مالی باعث شده خلاقیت در معماری تبریز و معماری اسلامی مشاهده نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بارش‌های اخیر و چاله‌های ایجاد شده در خیابان‌ها متذکر شد: عدم رضایت شهروندان از مجموعه شهرداری و شورا به‌دلیل وجود چاله‌ها ناراحتی به حقی است و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته این چاله‌ها هرچه سریعتر رفع شود.

وی اضافه کرد: بر اساس دستور شهردار این مشکل چه به‌صورت موقت و چه به‌صورت دائم هر چه سریع‌تر رفع خواهد شد.

دبیری ادامه داد: برای حل چنین مسائلی باید به موقع عمل کرد و انتظار داریم تا هفته آینده این چاله‌ها رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت:  ترس انسان ناشی از جهل است و اگر آگاه باشد امکان ترس کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: ویروس‌ها حلقه‌های ژنتیکی هستند  که به‌خودی خود زنده نیستند و قابلیت تکثیر خود به خود ندارند.

دبیری با اشاره به اینکه ویروس با اتصال به سلول‌ها خودرا برای تکثیر آماده می‌کند، تاکید کرد: ویروس کرونا یک ویروس جدید است که با وجود قدرت کم نسبت به ویروس‌های دیگر همچون سارس و آنفلوانزا قدرت انتشار بالایی دارد.

وی اضافه کرد: علت ترس  فعلی شهروندان از میزان انتشار و شیوع آن است.

دبیری گفت: در شرایط عادی میزان مرگ و میر کرونا ۲ درصد است و افرادی که سن بالایی دارند یا بیماری زمینه‌ای و تنفسی دارند بیشترین امکان ابتلا را دارند.

وی با اشاره به اینکه کودکان کمترین میزان ابتلا را دارند اضافه کرد: ابتلا درصد بالایی از شهروندان مساوی با فوت درصد بالایی از شهروندان خواهد شد و این امر به‌خودی خود مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

دبیری ادامه داد: ویروس کرونا از راه تنفسی، انتقال می‌باید به همین منظور باید از یکدیگر حداقل یک متر فاصله بگیریم و در مکان‌های با تجمع بالا شرکت نکنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بیان داشت: کرونا می‌تواند از طریق سطوح نیز به بدن منتقل شود، چراکه می‌تواند در محیط خارج از بدن تا مدت ۲۴ ساعت زنده بماند.

وی با اشاره به راهای پیشگیری از این ویروس اذعان کر: شستشوی مرتب دست‌ها به‌صورت صحیح و طی ۲۰ ثانیه احتمال انتقال ویروس به بدن کاهش می‌یابد.

دبیری پرهیز از سفرهای بی‌مورد  و محدود کردن حضور در مکان‌های جمعی و فعالیت‌های ورزشی و برخی همایش‌ها را خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اگر ویروس کرونا‌را بشناسیم و از راه‌های پیشگیری آن مطلع باشیم‌، می‌توانیم از انتشار آن جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس‌ها محل تجمع شهروندان برای مسافرت‌های درون شهری است، اضافه کرد: اتوبوس‌های شرکت‌ واحد باید به‌صورت روزانه ضدعفونی شوند.

دبیری خاطرنشان ساخت: بر اساس صحبت‌های فعلی تا به امروز موردی  ثابت شده کرونا در تبریز مشاهده نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر