کد خبر: 991131
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از اجرای طرح پایلوتی خبر داد که براساس آن برای افرادی که با اجرای بسته کنترل فشارخون، چربی خون، چاقی و کلسترول در کنترل این فاکتور‌ها و در نتیجه افزایش سلامت برخوردار شوند، تخفیف بیمه‌ای در نظر گرفته می‌شود. به گفته وی این طرح از اسفندماه در استان گلستان اجرا می‌شود.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین:طاهر موهبتی در نشست خبری در محل سازمان بیمه سلامت ضمن رسانه‌ای کردن این طرح افزود: این طرح به منظور تشویق مردم به رعایت اصول بهداشتی و کاهش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر است؛ این طرح بعد از گلستان در استان زنجان پایلوت می‌شود و بعد از ارزیابی نتایج این دوره آزمایشی برای تمدید و تعمیم آن در سه ماهه دوم سال ۹۹ تصمیم‌گیری می‌شود.

به گفته وی با اجرای این طرح در واقع افرادی که به پیشگیری از بیماری‌ها بیشتر توجه می‌کنند، حق بیمه کمتری می‌پردازند البته کسانی که بیمه رایگان هستند برای تمدید رایگان بودن بیمه به اجبار باید بسته‌های بهداشتی کنترل این عوامل چهارگانه را انجام دهند و با مراجعه به شبکه بهداشتی و اجرای این بسته‌های چهارگانه بیمه رایگان آن‌ها تمدید می‌شود، اما افرادی که بیمه‌پرداز هستند در صورتی که فشارخون، چربی خون یا کلسترول بالا یا چاق باشند، در صورت کاهش خطر و بهبود وضعیت مشمول تخفیف حق بیمه می‌شوند.

موهبتی ادامه داد: تخفیف حق بیمه بین صفر تا ۵۰ درصد خواهد بود و البته مزیت مهم دیگر این طرح بهبود شاخص‌های سلامت و کاهش بار بیماری‌ها در آینده است و قطعاً در دراز مدت بیمه سلامت ضرر نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: هماهنگی‌های لازم با شبکه بهداشتی برای کنترل‌های بهداشتی و اجرای بسته‌های تعیین شده انجام شده است و در گام بعدی کاهش فرانشیز پرداختی مردم در مراکز درمانی و حتی رایگان‌شدن برخی خدمات درمانی پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان بیمه سلامت وضعیت بودجه سال ۹۹ سازمان بیمه سلامت را نیز این‌گونه ترسیم کرد: بودجه سال ۹۹ سازمان بیمه سلامت در کمیسیون تلفیق مجلس با ۹درصد رشد تصویب شده است، هر چند ۵ هزار میلیارد تومان کسری نسبت به پیشنهاد ما پیش بیش‌بینی می‌شود، اما تلاش می‌کنیم با مدیریت هزینه‌ها در شرایط سخت اقتصادی امور بیمه‌شدگان و ارائه‌کنندگان خدمات درمانی را مدیریت کنیم، اما واقعیت این است که حداکثر امکان صرفه‌جویی انجام شده و بیش از این جایی برای صرفه جویی وجود ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار