کد خبر: 990788
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
در خجسته سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علی‌ها فضای حسینیه امام خمینی (ره) معطر به یاد و نام دخت گرامی پیامبر اعظم (ص) شد و مداحان و شاعران اهل‌بیت علیهم‌السلام به قرائت اشعاری در وصف آن بانوی بزرگ اسلام پرداختند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه جامعه مداحان را فرهنگ‌سازی و تعمیق معارف دینی در جامعه از جمله در میان جوانان برشمردند و گفتند: فرهنگ‌سازی درخصوص سبک زندگی اسلامی به ویژه همبستگی اجتماعی و کمک آحاد مردم به یکدیگر و همچنین عمق‌بخشی به روحیه حماسی و ایستادگی و بصیرت در جامعه از مسئولیت‌های خطیر جامعه اثرگذار و تعیین‌کننده مداح است.

مجهزشدن جوانان به سلاح جنگ نرم، از نیاز‌های اساسی
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وظیفه جامعه مداحان در مدیریت و هدایت شادی‌های معنوی و عزا‌های اساسی و عمیق جامعه گفتند: برخلاف آنچه برخی روشنفکرنما‌ها در برهه‌ای تلاش داشتند القا کنند، گریه و تضرع در مجالس اهل بیت و در مراسم شهدا، گریه ضعف نیست بلکه احساسات عالی یک انسانِ وسط میدان و وسیله‌ای برای احساس عزت و قدرت و شجاعت است و ائمه اطهار پایه‌گذار این سنت و ترویج کننده این مجالس بوده‌اند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مراسم تشییع با شکوه شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را نمونه بارزی از چنین مجالسی دانستند و خاطرنشان کردند: امروز یکی از نیاز‌های اساسی کشور مجهز شدن جوانان به سلاح‌های جنگ نرم است که عبارتند از ارتقا و تعمیق قدرت روحی، فکری و معنوی جوانان و شناخت صحیح از معارف فاطمی و معارف اهل بیت علیهم‌السلام. ایشان با تأکید بر اینکه مجهز شدن به چنین سلاحی موجب مصونیت جامعه و نظام اسلامی خواهد شد، گفتند: این وظیفه و مسئولیت، بر عهده جامعه مداحان است و اگر به این وظیفه سنگین به‌درستی عمل نشود، بازخواست و مؤاخذه الهی سنگین خواهد بود.

ترویج و تعمیق سبک زندگی اسلامی وظیفه مهم جامعه مداحی
رهبر انقلاب اسلامی به یک نمونه از آثار معارف اهل بیت و مجالس امام حسین و یاد و نام حضرت زهرا اشاره کردند و افزودند: تاب‌آوری ملت ایران در برابر فشار‌های غول وحشی امریکا که ناظران جهانی را به حیرت واداشته است به برکت همین معارف است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: در چنین شرایط سختی، همه، حضور ملت مقاوم ایران را در راهپیمایی ۲۲ بهمن و قبل از آن در تشییع سردار سلیمانی دیدند و این تاب‌آوری واقعاً حیرت‌انگیز است. ایشان یکی دیگر از وظایف مهم جامعه مداح را ترویج و تعمیق سبک زندگی اسلامی برشمردند و تأکید کردند: اگر بخواهیم در مقابل موج تهاجم فرهنگی دشمن، سبک زندگی را به مسیر صحیح و اسلامی آن بازگردانیم، تنها چاره، فرهنگ‌سازی است و مداحان برای چنین کار مهمی بسیار تأثیرگذار هستند.

فرهنگ نهراسیدن از دشمن، از معارف سبک زندگی اسلامی
رهبر انقلاب اسلامی یکی از معارف عالی دینی و سبک زندگی اسلامی را فرهنگ نهراسیدن از دشمن و توکل به خدا دانستند و افزودند: اگر در روز‌های اول انقلاب گفته می‌شد که ایران از لحاظ رتبه علمی و فناوری و جایگاه سیاسی و نفوذ منطقه‌ای به مرحله کنونی می‌رسد، کسی باور نمی‌کرد، اما ملت ایران به خدا توکل کرد و از هیچ قدرتی نهراسید و توانست به این مرحله از پیشرفت‌ها دست یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به درس‌های فاطمی از جمله در عرصه مسائل فرهنگی و موضوع حجاب و ایستادگی در مقابل باطل و دفاع از ولایت، گفتند: یکی از معارف مهم فاطمی، موضوع همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران است که در سخنان آن حضرت (س) و رفتار‌های اجتماعی ایشان به‌وضوح دیده می‌شود. رهبر انقلاب یکی از نیاز‌های امروز جامعه به‌ویژه برای حل موضوعاتی همچون اشتغال و ازدواج جوانان را ترویج روحیه همبستگی اجتماعی دانستند و افزودند: برای مقابله با تبلیغات همه جانبه‌ای که جوانان را به فرزند آوری کمتر تشویق می‌کند و نتیجه آن هم پیر شدن جامعه و تسلط آسان دشمنان بر یک جامعه خالی از جوان است، باید در زمینه ازدواج آسان و فرزندآوری بیشتر فرهنگ‌سازی شود.

روح حماسی در کشور همچنان زنده است
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی اندیشکده‌ها و تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی برای قانع کردن ملت ایران به‌منظور کوتاه آمدن در مقابل امریکا تأکید کردند: ملت ایران به لطف خدا تاکنون ایستاده است و از این پس هم خواهد ایستاد، اما این ایستادگی نیازمند تزریق مستمر نیروی معنوی به جامعه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید براینکه روح حماسی در کشور همچنان زنده است، افزودند: ملت ایران در همه قضایایی که نیازمند حضور پرشور و حماسی بوده، در میدان حاضر بوده‌اند، اما استمرار این روحیه نیازمند تعمیق معارف دینی و فرهنگ سازی است. ایشان این وظایف خطیر را از جمله مسئولیت‌های جامعه مداحان برشمردند و خاطرنشان کردند: به لطف خداوند جنس جمهوری اسلامی از همه نظر جور است زیرا نظام اسلامی، سردار نظامی خوب، مردان علمی جوان و پرانگیزه، فرهنگ سازان پرهمت و باغیرت و هنرمندِ، و مردم آماده به کار در همه عرصه‌ها دارد، بنابراین با چنین ظرفیت‌هایی به فضل الهی، پیروزی قطعی و نهایی بر جبهه وسیع دشمن متعلق به ملت ایران خواهد بود. در این دیدار هشت تن از مداحان و شاعران از استان‌های مختلف کشور به قرائت اشعار و مدایحی در فضائل حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علی‌ها پرداختند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار