کد خبر: 990612
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
دیپلمات ایتالیایی:
سفیر سابق ایتالیا در عراق طی یادداشتی در یک رسانه انگلیسی با اشاره به مقاومت ایران در مقابل کمونیسم و نظام سرمایه‌داری نوشت که با گذشت چهل سال، غرب موفق به از بین بردن انقلاب ایران نشده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «مارکو کارنلوس» سفیر سابق ایتالیا در عراق طی یادداشتی در پایگاه خبری-تحلیلی «میدل ایست آی» با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشت که با گذشت چهل و یک سال از انقلاب، غرب هنوز نتوانسته این انقلاب را از ایران بگیرد.

انقلاب ایران، آمریکا را از دارایی راهبردی‌اش در خاورمیانه محروم کرد

سفیر سابق ایتالیا در مقدمه این یادداشت نوشت که مخالفت سیستماتیک تهران با هژمونی غرب همچنان در سراسر منطقه طنین‌انداز است. او تصریح کرد که انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران، آمریکا را از یکی از دارایی‌های راهبردی برجسته‌اش در منطقه غرب آسیا محروم کرد و بازار‌های انرژی تحت تأثیر شوک نفتی دوم قرار گرفت.

هیچ نشانه‌ای مبنی بر پایان انقلاب اسلامی ایران وجود ندارد

دیپلمات سابق ایتالیایی ادامه داد، انقلاب اسلامی ایران در نهایت مجموعه‌ای رخداد‌هایی را در منطقه رقم زد که مشابه جنگ سی ساله قرن هفدهم در اروپا بود که البته یک تفاوت چشمگیر میان این دو وجود دارد و آن این است که انقلاب اسلامی ایران در غرب آسیا، هم‌اکنون به چهل سالگی رسیده است و هیچ‌گونه نشانه‌ای از پایان یافتن آن وجود ندارد.

در ادامه این یادداشت به تحولات یک دهه اخیر در منطقه غرب آسیا اشاره شده و آمده است که دهه گذشته امید‌ها و دلهره‌هایی را در نتیجه توافق هسته‌ای ایران و ترس از درگیری جدید در منطقه غرب آسیا به واسطه خروج آمریکا از برجام به همراه داشته است.

نامه آیت‌الله خمینی به گورباچف حاوی مفهوم انقلاب ایران بود

سفیر سابق ایتالیا در عراق در توضیح مفهوم انقلاب ایران نوشت که این مفهوم فراتر از ژئوپولتیک است و پیام قبل از وفات آیت‌الله «روح‌الله خمینی» رهبر فقید و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به آخرین رئیس‌جمهور شوروی شاید بتواند به درک مفهوم انقلاب ایران کمک کند.

طبق این گزارش در تاریخ اول ژانویه ۱۹۸۹ (۱۱ دی ماه ۱۳۶۷)، آیت الله خمینی نامه‌ای را خطاب به «میخائیل گورباچف» آخرین رئیس‌جمهور شوروی در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز روسیه از اتکا به غرب نوشت.

طبق این گزارش، نامه آیت‌الله خمینی شامل این پیام‌های ضروری بود: «بحران کمونیسم به واسطه حذف خدا و مذهب از جامعه است» و اینکه گورباچف فریب این تفکر را خورده است که حل مشکلات کشورش از طریق «بهشت غیرواقعی» جهان غرب امکانپذیر است.

ایران قهرمانانه در مقابل کمونیسم و نظام سرمایه‌داری ایستاد

این دیپلمات ایتالیایی سپس به مفهوم انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و نوشت که ایران انقلابی در مخالفت با دو مادی‌گرایی بزرگ تاریخ همچون قهرمان ایستادگی کرد و آن کمونیسم و نظام سرمایه‌داری بود.

این گزارش ادامه داد، در اصل، ایران تحت رهبری آیت‌الله خمینی یک جنگ فرهنگی فراگیر علیه روشن‌فکری غربی به راه انداخت که یکی از این روشن‌فکری‌ها حذف مذهب از زندگی افراد بود.

کارنلوس در خصوص ایستادگی ایران مقابل هژمونی غرب توضیح داد، انقلاب ایران به شدت مخالف هرژمونی غربی نه تنها در زمینه نظامی و سیاسی بلکه در زمینه اقتصادی و فرهنگی بود و هنوز با گذشت چهل سال، نامه آیت‌الله خمینی به گورباچف همچنان بازتاب دارد و روسیه در دو دهه گذشته مسیر متفاوتی را بر اساس ارزش‌های هویتی طی کرده است که برگرفته از سنت مذهبی مسیحی-ارتدکس است.

کارنلوس ادامه داد مقاومت ایران که آمریکا با آن مخالف است و رژیم صهیونیستی آن را بعنوان تهدیدی برای موجودیت خود می‌داند، دقیقاً به واسطه مواضع ایدئولوژیکی ایران است.

ایران به دلیل تسلیم نشدن مقابل غرب یک کشور غیرمتعارف است

این گزارش اینگونه توضیح داد که ایران به دلیل آنکه حاضر به تسلیم شدن مقابل نظم جهانی غرب و «صلح آمریکایی» در غرب آسیا میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها نیست، بعنوان یک کشور و ملت متعارف در نظر گرفته نمی‌شود.

طبق این گزارش، ایران همچنان بر این اصل پایبند است که مخالف مادی‌گرایی نئولیبرال غرب و نظم جهانی مرتبط با آن است و آن را منبعی از فساد و فرومایگی اخلاقی می‌داند.

مردم ایران توهم ناجی بودن آمریکا را ندارند

این دیپلمات اروپایی در پایان گزارش خود به ترور اخیر سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و نوشت که با مشاهده انبوهی از جمعیت گسترده در مراسم تشییع جنازه سپهبد سلیمانی پس از ترور وی به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به وضوح مشخص می‌شود که بسیاری از ایرانی‌ها، از این خیال واهی که ایالات متحده آمریکا ناجی آن‌ها خواهد بود، مبرا هستند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار