کد خبر: 990579
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: کمیته تخصصی برای اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در شهرستان‌ها تشکیل شود و صورتجلسات این کمیته‌ها برای پیگیری اقدامات لازم به استانداری ارسال کنند.

فرانک قدسی صبح امروز در هشتمین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی و خانواده در استانداری کردستان اظهار کرد: باتوجه به حساسیت موضوع ویروس کرونا در استان استاندار کردستان پیگیر این موضوع هستند و در بازدید‌هایی که معاون سیاسی امنیتی در شهرستان‌ها داشتند این موضوع پیگیری شده است و نیاز است در شهرستان‌ها کارگروهی تشکیل شود که با نظارت فرمانداری و با حضور علوم پزشکی تشکیل شود تا از کارشناسان پدافند و مدیریت بحران نیز استفاده شود.

وی عنوان کرد: در همه کارگروه‌ها شهرستان‌ها اقداماتی انجام داده‌اند و همه شهرستان‌ها در قالب کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت جلساتی برگزار شده  و فرمانداری و علوم پزشکی نیز اقداماتی داشته‌اند.

کردستان میزبان جشن نوروزی با حضور مهمانان داخلی و خارجی است

وی با اشاره به دستورکار دوم این جلسه در خصوص پیشگیری از مصدومیت و حوادث ناشی از چهارشنبه‌سوری خاطرنشان کرد: امسال کردستان میزبانی برنامه نوروز کشوری را با حضور مهمانان داخل کشور و مهمانان خارجی از طرف یونسکو برعهده دارد و تهمید مقدمات لازم در این راستا دیده شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان عنوان کرد: سنندج شهر خلاق موسیقی جهان معرفی شده است برهمین اساس باید برنامه‌های سنتی و فرهنگی در سنندج برای ایام نوروز اجرا شود.

قدسی بیان کرد: همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاههای فرهنگی و اجتماعی باید همکاری لازم را برای اجرای این برنامه فرهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه گرچه هر سال در راستای چهارشنبه سوری جلساتی برگزار و  پیشگیری‌هایی برای جلوگیری از حوادث دیده می‌شد، اعلام کرد: باید برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد چهارشنبه‌سوری توام با نشاط و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه انجام گیرد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه شهرهای دیواندره، دهگلان، قروه و بیجار شهرهای پرخطر استان در مراسم چهارشنبه سوری  هستند، نیاز است اقدامات پیشگیرانه در این شهرستان‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر