کد خبر: 989832
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
فرمانده پایگاه شکاری شهید جواد فکوری تبریز از ساخت بمب‌های موشک پرنده تا هواپیمای آذرخش و کوثر خبر داد.

 امیر سرتیپ دوم خلبان سید جاوید هاشمی  در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای امام خمینی (ره) تبریز  اظهار کرد: سلام بر فجر و فجرآفرینان میدان عشق می‌فرستم زیرا ایام‌الله دهه فجر و پیروزی ملت ایران، همان پیروزی خون بر شمشیر بود.

وی با بیان اینکه آنچه از پیروزی انقلاب مهم‌تر است، حفظ انقلاب است، افزود: همه منتظر بودند که این انقلاب چه خواهد شد ولی به کوری چشم دشمنان تبدیل به خورشید تابان شده و ملت‌های محروم از آن بهره می‌برند به‌طوریکه به الگوی جهانیان تبدیل شده است.

فرمانده پایگاه شکاری شهید جواد فکوری تبریز ادامه داد: این مهم حاصل نشده، مگر به برکت امام راحل و جانشین برحق ایشان.  

وی با تاکید بر اینکه ۴۱ سالگی انقلاب اسلامی از بسیاری از جهات حاوی پیام‌هایی است، تصریح کرد: نیروی هوایی همواره بر تکیه بر کارکنان پاک‌نهاد و دانش‌محور خود، اسباب مزاحمت طاغوت شده و الان نیز پیشگام مبارزه با صاحبان زور و تزویر شد.

هاشمی خاطرنشان ساخت: بیعت تاریخی نیروی جسور نیروی هوایی با امام راحل در روزگار تاریک و پیشگامی در دفاع مقدس نقطه عطف است.

وی توضیح داد: در آن دوران مطرح شده بود که نهاجا و تشکیلات فرسوده آن، سیر نزولی را طی می‌کند و در حال نابودی است ولی چنین نشد و رزمایش‌های مشترک و تکی بر فراز خلیج فارس، شمال و جنوب کشور توانایی این نیرو را به نمایش گذاشتند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید جواد فکوری تبریز ادامه داد: مشیت الهی چنین مقدر فرمود که با تفکر غلط دشمن، شاهد ظهور تکنولوژی و توانایی باشیم به‌طوریکه اورهال هواپیمایی در داخل کشور، استفاده از بمب‌های موشک پرنده نمونه‌ای از این اقتدار است.

وی بیان کرد: تاریخ نیروی هوایی شاهد عظمت تاریخ ملت و کشور است به طوریکه برگ برگ ۴۱ سال گذشته گواهی خواهد داد که نیروهای این مجموعه هرگز بی‌وفایی نکرده‌اند.

هاشمی متذکر شد: نیروی الهی هوایی در ۴۱ سال انقلاب افتخار می‌کند  تا با اتکا به جوانان و متخصصان پیام‌رسان حدیث عزت است.

وی اذعان داشت: با آغاز دفاع مقدس نیروی هوایی آسمان را اداره کرد و اهمیت این نیرو در آن دوران را می‌توان در قالب راهبردی، تاکتیکی، اقتصادی مشاهده کرد.

فرمانده پایگاه شکاری شهید جواد فکوری تبریز یادآور شد: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس به صورت کامل وارد جنگ تمام عیار و تحمیلی شد.

وی ادامه داد: در بعد سازندگی و دستاوردها با پیروزی انقلاب به قطع وابستگی رسیدیم به‌طوریکه نهاجا در ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۵۸ در یک حرکت هوشمندانه اقدام به تاسیس جهاد خودکفایی ارتش کرد که الان این عرصه در زمینه تامین، بهینه‌سازی، ساخت انواع موشک، راکت و غیره دست یافته است.

هاشمی ابراز کرد: پشتیبانی نهاجا با ایجاد سامانه منبع‌‌یابی نسبت به تهیه، تامین، واگذاری  و تعمیر و تعویض موفق شده تا با تعییر رویکرد و دادن مجوزهای لازم،  بسیاری از قطعات را توسط جوانان و متخصصان خود کشور بازسازی و آماده بهره‌برداری کند.

وی با تاکید بر اینکه با در دست گرفتن فناوری‌های به روز، می‌توانیم تمام امکانات در نهاجا را افزایش دهیم، افزود: نیروی هوایی ضمن ساخت و به‌کارگیری نیروهای متخصص دست به ساخت تجهیزات پرنده هدایت‌پذیر، پهبادهای مسلح و غیرمسلح، ساخت هواپیمای آذرخش، کوثر و یاسین کرده که  جزو اقدامات است.

فرمانده پایگاه شکاری شهید جواد فکوری تبریز با اشاره بر تاسیس دانشکده خلبانی برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب، متذکر شد: بعد از دفاع مقدس نیاز به تربیت و نیروی انسانی منطبق با اهداف عالی در ارتش جمهوری اسلامی جزو اصول اساسی و بنیادی تلقی شده است و به همین منظور با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری، اقدام به تاسیس مراکز اموزشی به‌منظور تربیت نیروهای متخصص کرده تا زمینه شکوفایی استعدادها بومی فراهم شود.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب و قطع وابستگی با شروع جنگ تحمیلی نیاز به آموزش برای افزایش توان دوچندان شد، از این‌رو در سال ۱۳۶۱ دانشکده خلبانی تاسیس شد.  

هاشمی بیان داشت: نیروی هوایی در حوزه مردم‌یاری نیز برگ زرینی دارد زیرا حضور در شرایط بحران افتخاریست که انجام این مسوولیت سنگین را یک وظیفه سنگین و شرعی برای نیرو تبدیل کرده است.

وی تشریح کرد: ۱۲۰۰ سورتی پرواز،  حمل بار  به اندازه ۱۲۹۵ پوند، جابه‌جایی ۱۴ هزار و ۶۵۰ مسافر و نیرو از دیگر اقدام نیرو در مصداق بارز نیروی هوایی می‌باشد.

هاشمی توضیح داد: اقدامات در طبس، بوئین زهرا، کرمانشاه، شیراز و چابهار در بازه تاریخی ۹۷ تا ۹۸ نیز جزو فعالیت‌های مردم یاری در کشور است.

وی به فعالیت نیروی هوایی در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و در این خصوص گفت: سفیران سلامت وجهه دیگر خدمات اجتماعی است در این طرح و راستای ارتقاء سطح سلامت بیمارستان بعثت با استقرار در مناطق بهره‌برداری است.

هاشمی یادآور شد: در بحث محرومیت‌زدایی نیز افتتاح بیمارستان شهید ستاری قرچک، نمونه‌ای از این خدمات است.

وی ادامه داد: نیروی هوایی در رزمایش بهداشت و درمان در سراسر کشور نیز شرکت کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: نیروی الهی هوایی ارتش افتخار دارد که همتای جامعه در راستای تحقق اهداف و آرمان‌‌های امام خامنه‌ای مبتنی بر تدابیر و فرمایشات ایشان در با تشکیل گروه نجوا متشکل از نخبگان پیشرو در حرکت برای بیانیه گام دوم و مرحله خودسازی و تمدن سازی اسلامی بوده است.

هاشمی یادآور شد: اکنون افتخار می‌کنیم با شعار ما توانسته‌ایم و می‌توانیم این مسیر را با عزم راسخ  ادامه خواهیم داد.

وی به جلسات خصوصی نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان همیشه بر رسیدگی به محرومان از سوی همه اقشار مردم و مخصوصاً نیروهای مسلح تأکید ویژه دارند و ما هم شاکر هستیم که خداوند چنین نعمتی همچون رهبری را به ما عطا کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر