کد خبر: 989714
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
رئیس کمیسیون امنیت ملی:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: روحانی متأسفانه حرف‌های مثبتش هم بار منفی دارد و هم القای منفی، می‌گوید با صندوق رأی قهر نکنید و به ظاهر دعوت به انتخابات می‌کند، اما از سویی حس منفی و انرژی منفی را به جامعه تزریق می‌کند و از سوی دیگر هم انتخابات را زیر سؤال می‌برد؛ پس از هر دو طرف منفی صحبت می‌کند.

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با فارس، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز برخی شخصیت‌ها از دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات گفت: منافقین در اوایل انقلاب وقتی می‌خواستند تبلیغ کنند و مردم را بدوشند و از مردم استفاده کنند در اطلاعیه‌هایشان می‌نوشتند «به نام خدا و خلق قهرمان ایران» و از مردم تعریف می‌کردند، اما وقتی رأی نمی‌آوردند و طرف مقابل یعنی جریان انقلاب رأی می‌آورد زبان به توهین مردم می‌گشودند و می‌گفتند مردم کورکورانه، توده‌وار و گله‌وار رفتند و دیگران را انتخاب کردند. امروز هم بعضی‌ها همین مشی و مسیر را طی کرده و سعی می‌کنند اعتماد مردم را به دستگاه‌ها سست و ضعیف کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: جایگاه شورای نگهبان جایگاه ویژه‌ای بوده و است. نگاه حضرت امام به شورای نگهبان معلوم است. ما نمی‌گوییم خطایی در عملکرد شورای نگهبان اتفاق نمی‌افتد بلکه ممکن است خطایی صورت پذیرد. وقتی ۱۶ هزار پرونده روی سر شورای نگهبان ریخته می‌شود و در فرصت محدود باید این همه پرونده بررسی شود، ممکن است کسانی نتوانند صلاحیت بگیرند، در صورتی که گزارش‌هایی علیه‌شان به شورای نگهبان آمده شاید فرصت نشود که بتوانند از خودشان دفاع و رفع اتهام کنند تا صلاحیت‌شان احراز شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر فردی صلاحیتش احراز نشده این به معنای این نیست که او فردی فاسد است، البته ممکن است بعضی از کسانی که صلاحیت‌شان احراز نشده فاسد هم باشند، اما عدم احراز به معنای فساد و عدم‌صلاحیت فرد نیست. قانون نگفته که اصل بر برائت است و هر کسی که برای انتخابات ثبت‌نام کرد او بری است، مگر اینکه اثبات شود که صلاحیت ندارد بلکه قانون عنوان کرده اصل بر این است که شورای نگهبان احراز صلاحیت کند، یعنی از ابتدا اصل را بر بودن صلاحیت نگذاشته و آن را به بررسی واگذار کرده است، لذا شورای نگهبان باید بررسی کند که فرد داوطلب صلاحیت را داشته باشد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر بنا بر انتصاب بود آقای روحانی که پرونده دوره اولش کاملاً مشخص بود که چه وضعیتی دارد، خب همان جا انتصاب انجام می‌گرفت، نه اینکه ایشان در این جایگاه قرار بگیرد بلکه یک چهره توانمند فسادستیزی که در رقبای ایشان بود، این جایگاه را در اختیار می‌گرفت.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: متأسفانه آقای روحانی یک موضع گریم کرده دوگانه متمایل به اپوزیسیونی را در درون نظام دارد: آقای روحانی بگوید در آن انتخابات که رئیس‌جمهور شد چند درصد مردم پای صندوق رأی بودند؟ در انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی آقای روحانی چند درصد از مردم در انتخابات حاضر شدند. آقای روحانی متأسفانه حرف‌های مثبتش هم بار منفی و هم القای منفی دارد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آقای روحانی می‌گوید با صندوق رأی قهر نکنید و به ظاهر دعوت به انتخابات می‌کند، اما از سوی دیگر حس منفی و انرژی منفی را به جامعه تزریق می‌کند و از سوی دیگر هم انتخابات را زیر سؤال می‌برد، پس از هر دو طرف منفی صحبت می‌کند. ذوالنوری خاطرنشان کرد: همین اظهارنظر‌ها و موضع‌گیری‌های آقای روحانی باعث دلسردی و بی‌اعتمادی در میان مردم است، بنابراین خوب است آقای روحانی و بعضی‌های دیگری که مشی آقای روحانی را دارند به این موضوع توجه داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار