کد خبر: 989628
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
یک مقام وزارت خارجه سوریه تاکید کرد هماهنگی ترکیه با رژیم صهیونیستی برای تجاوز به خاک سوریه که با هدف حفاظت از تروریست‌های جبهه النصره انجام شد، نقاب از چهره رهبری ترکیه که مدعی دشمن با اسرائیل است، برداشت.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت خارجه سوریه امروز پنجشنبه تاکید کرد اقدام نظامیان ترکیه در نفوذ به مرز‌های سوریه در هماهنگی آشکار با اسرائیل بود، چرا که همزمان با حمله موشکی اسرائیل به جنوب سوریه انجام شد تا پوششی برای تجاوز ترکیه باشد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که این اتفاق موید یکی بودن اهداف نظام ترکیه و رژیم اسرائیل در محافظت از تروریست‌هاست.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک مقام وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: «امروز نظامیان ترکیه با نفوذ به مرز‌های سوریه در حد فاصل شهرک‌های بنش، معرة مصرین و تفنتاز مستقر شدند و این تجاوز با حمله رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه همزمان شد. اتفاقی که اشتراک اهداف نظام ترکیه با رژیم صهیونیستی در حفاظت از تروریست‌ها و به خصوص جبهه النصره را نشان می‌دهد و اینکه می‌خواهند مانع پیشروی ارتش سوریه در استان‌های ادلب و حلب و شکست کامل وکلایشان در سوریه شوند».

این مقام سوری افزود: «تجاوز نظام ترکیه همزمان با تجاوز اسرائیل نقض آشکار حاکمیت سوریه و قانون بین المللی است و از این پس بدون هیچ شک و تردیدی به همه دنیا ثابت کرد که دار و دسته‌ای که گرداننده تروریست‌ها هستند و از آن‌ها حفاظت و حمایت می‌کنند، چه کسانی هستند و همزمانی تجاوز اسرائیل با نفوذ ترکیه به داخل خاک سوریه نقاب از چهره قبیح و واقعی رهبری نظام ترکیه برداشته که تا پیش از این ادعای دشمنی با اسرائیل را داشت».

مقام وزارت خارجه سوریه در پایان تاکید کرد: «تجاوز‌های نظام ترکیه یا رژیم اسرائیل یا هر دوی آن‌ها با یکدیگر ارتش سوریه را از ادامه مبارزه خود علیه تروریسم برای آزادسازی همه خاک سوریه و فیصله کامل حضور تروریست‌ها در سوریه بازنمی‌دارد».

منابع سوری صبح امروز پنجشنبه از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به نقاطی در جنوب سوریه خبر دادند که پدافند ارتش سوریه موفق شد بیشتر موشک‌ها را قبل از رسیدن به اهدافش، رهگیری و منهدم کند.

ساعاتی بعد از این حمله، ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت دو بامداد امروز یک کاروان نظامی ترکیه از منطقه اوگلنار وارد سوریه شده و این ورود با حمله موشکی رژیم صهیونیستی همزمان شده است.

به گفته ارتش سوریه، این حمله موشکی برای کاروان ترکیه‌ای پوشش تشکیل داده و هدف این کاروان نیز ممانعت از پیشروی ارتش سوریه در مبارزه با تروریست‌ها در استان ادلب (در شمال غرب سوریه) است.

ادلب تنها استان سوریه است که بیشتر نقاط آن هنوز در اختیار گروه‌های مسلح و تروریستی از جمله جبهة النصره است. برخی از این گروه‌های مسلح از حمایت ترکیه برخوردار هستند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار