کد خبر: 989620
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید کشته شدن تعدادی از نظامیان روس در جریان حادثه‌ای در ادلب، از تداوم همکاری‌ها با ایران و ترکیه در موضوع ادلب خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد همکاری‌های مسکو با طرف‌های ایرانی و ترکی برای دستیابی به ثبات و امنیت در ادلب ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت خارجه روسیه با خطرناک توصیف کردن افزایش تنش‌ها و خشونت در ادلب، خبر کشته شدن تعدادی از نظامیان روس در استان ادلب را تایید کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که نظامیان روس به همراه تعدادی از نظامیان ترکی در استان ادلب، طی حادثه‌ای در اواسط ماه ژانویه کشته شدند. این بیانیه، اما اشاره‌ای به تعداد کشته‌ها یا ماهیت حادثه نکرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین بیان کرد که گروه‌های مسلح تروریستی طی دو هفته قبل، بیش از هزار بار حملاتی را در منطقه کاهش تنش ادلب انجام داده‌اند.

ارتش سوریه طی نزدیک به یک ماه، در واکنش به عدم پاییبندی عناصر ترویستی و ترکیه به آتش‌بس در ادلب، عملیاتی را آغاز کرده و توانسته است، دومین شهر بزرگ این استان یعنی «مَعرة النُعمان» و شهرک «خان‌طومان» را به همراه ۲۰ روستا و شهر دیگر در غرب استان حلب آزاد کند.

صبح روز دوشنبه بود که وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن سیزده نظامی خود در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد. امروز نیز «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش ترکیه به حداقل ۴۰ موضع از ارتش سوریه حمله کرده و حدود ۳۰ سرباز سوری را نیز از پای درآورده‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار