کد خبر: 989490
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: قیمت طلا پس از افت شدیدی که روز سه‌شنبه پیدا کرد، در معاملات دیروز بازار جهانی تحت‌تأثیر گسترش اپیدمی مرگبار چینی و افزایش شمار تلفات به حدود ۵۰۰ نفر، افزایش یافت.
به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز گذشته بازار سنگاپور با ۲ /۰ درصد افزایش، هزار و ۵۵۵ دلار و ۴۱ سنت بود. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه بیش از ۵/ ۱ درصد کاهش پیدا کرده و تا سطح هزار و ۵۴۸ دلار نزول کرده بود.
در بازار معاملات آتی امریکا، هر اونس طلا ۲/ ۰ درصد افزایش یافت و به هزار و ۵۵۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. ویروس کرونا اولین قربانی خود را در هنگ‌کنگ گرفت و مشکلات این مرکز مالی بین‌المللی را پس از اعتراضات ضددولتی دو چندان کرد و ماکائو که بزرگ‌ترین مرکز قمار جهان است از کازینو‌ها خواست تعطیل کنند.
مشاور اقتصادی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که ویروس کرونا افزایش صادرات امریکا به چین را که قرار بود پس از امضای فاز اول توافق تجاری اواخر ماه جاری عملی شود به تأخیر خواهد انداخت. سیاستگذاران چینی تدابیری را برای حمایت از اقتصاد این کشور که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است، آماده می‌کنند.
بازار‌های سهام جهان دیروز با امید به اقدامات محرک اقتصادی کارساز چین، صعود کردند. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۴ /۰ درصد کاهش، به ۲ هزار و ۴۲۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱/ ۰ درصد افزایش، ۱۷ دلار و ۶۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۷/ ۰ درصد کاهش یافت و به ۹۵۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار