کد خبر: 989279
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
با توجه به لغو میزبانی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا در چین، انتخاب کشور جایگزین به یکی از دغدغه‌های متولیان کشتی کشورمان تبدیل شده است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کشتی ایران توانست در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان به سه سهمیه المپیک در کشتی فرنگی و دو سهمیه در کشتی آزاد دست یابد. علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمد علی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم توانستند سه سهمیه کشتی فرنگی را کسب کنند و در کشتی آزاد نیز رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شدند.

بدین ترتیب با توجه به اوزان المپیکی، تیم کشتی آزاد ایران باید چهار سهمیه و کشتی فرنگی نیز باید سه سهمیه دیگر را در میادین گزینشی پیش رو کسب کند.

طبق برنامه اتحادیه جهانی کشتی، قرار بود رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا طی روز‌های ۸ تا ۱۰ فروردین سال آینده در شهر شیان چین برگزار شود که اگر کشتی ایران نتواند سهمیه‌های المپیکی خود را در این مرحله تکمیل کند باید به فکر حضور در مرحله بعدی گزینشی المپیک باشد. این مرحله نیز قرار است طی روز‌های ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال آینده در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شود و با حضور تمامی مدعیان از اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود.

حال سوال اینجاست با توجه به لغو مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین، چه کشوری عهده‌دار میزبانی خواهد شد؟ در این میان خبر‌هایی از میزبانی کشور‌های ازبکستان یا قزاقستان به گوش می‌رسد که این موضوع چندان به مذاق کادر‌های فنی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران خوش نخواهد آمد.



تغییر میزبانی رقابت‌های گزینشی آسیا از چین به یکی از کشور‌های ازبکستان یا قزاقستان که هر دو کشور از مدعیان کسب سهمیه‌های باقیمانده المپیک هستند، می‌تواند به ضرر کشتی ایران باشد. تجربه نشان داده برگزاری رقابت‌های رسمی و مهم در این کشور‌ها همواره با اتفاقات عجیب و غریب و نفوذ داوری همراه بوده که هیچ بعید نیست این بار هم گریبانگیر کشتی ایران شود.

در همین راستا حبیب الله اخلاقی یکی از مربیان کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نیز چندی پیش اعلام کرد این مساله کار تیم ملی را سخت‌تر خواهد کرد، چرا که در این دو کشور معمولاً مسابقات با نفوذ داوری مواجه می‌شود. ضمن اینکه هر دو کشور به ویژه قزاق‌ها از مدعیان اصلی کسب سهمیه المپیک هستند که می‌تواند اتفاقات نه چندان مطلوبی را برای ایران رقم بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان، ۱۰۸ کشتی‌گیر (۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد)، (۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی) و (۵۰، ۵۳، ۵۷، ۶۲، ۶۸ و ۷۶ کیلوگرم کشتی زنان) موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شدند که مدعیان جامانده باید سال آینده در دو میدان گزینشی المپیک برای کسب سهمیه‌های باقیمانده بجنگند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار