کد خبر: 989277
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:
منصور شیشه فروش گفت : برای پرهیز از دامن زدن به شایعات، تنها مرجع موثق اخبار مربوط به ویروس کرونا، از طریق سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درخصوص شیوع بیماری کرونا ،اظهارکرد: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در اصفهان مشاهده نشده و تنها مرجع انتشار اخبار سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی است.

منصور شیشه فروش اعلام اینکه در روز گذشته یکی از پرسنل فرودگاه به علت تماس با گردشگران چینی با بروز علایم مشابه ویروس خانواده کرونا و به جهت محکم کاری در بیمارستان فارابی بستری شد که با بهبود حال عمومی در کمتر از ۲۴ ساعت ترخیص شد، اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران درباره ویروس کورنا در استانداری اصفهان تشکیل شد و مقرر شد این ستاد هفته ای یک بار جلسه برگزار کند. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان موظف شدند تا پیگیر مراقبتها، پایش ها و پیشگیری و کنترل این بیماری باشند.

وی اطمینان خاطر داد: تمام بیمارستان های استان اصفهان درخصوص مقابله با ویروس کرونا در حالت آماده باش هستند و دو بیمارستان فارابی و امین با در نظر گرفتن بخش قرنطینه به صورت ویژه ظرفیت بستری مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا را دارند.

شیشه فروش با تاکید بر پیشگیری از این بیماری گفت: تاکنون هیچ واکسنی برای جلوگیری از عفونت ویروس کرونا وجود ندارد و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری قرار نگرفتن در معرض ویروس کرونا است که بهداشت دست و رعایت فاصله اولین و مهمترین اقدام پیشگیرانه برای ابتلا به بیماری های ویروسی از جمله «کرونا» خواهد بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  نیزضمن تأیید قرنطینه شدن یکی از پرسنل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت: شب گذشته شخصی که علائم تب و سرفه و برخی از علایم دیگر ویروس کرونا را داشت برای رعایت هر چه بیشتر نکات ایمنی در بیمارستان فارابی اصفهان بستری شد.

آرش نجیمی با بیان این که همه بیمارستان های استان اصفهان در خصوص مقابله با ویروس جدید آماده باش هستند افزود: دو بیمارستان فارابی و امین اصفهان با در نظر گرفتن بخش قرنطینه به صورت ویژه ظرفیت بستری مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا را دارند.

وی ادامه داد: شخصی که شب گذشته به قرنطینه منتقل شده به دلیل نوع فعالیتش در فرودگاه با گردشگران چینی در تماس بوده و این احتمال وجود دارد که به این طریق ویروس منتقل شده باشد، برای مراعات حداکثر احتیاط به عنوان مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا، تحت مراقبت قرار گرفته است.

نجیمی تاکید کرد: با توجه به این که علائم ویروس کرونا مشابه بسیاری از آنفولانزا و دیگر بیماری‌هاست هنوز هیچ چیز مشخص نیست، نمونه گیری از این فرد انجام شده و برای تشخیص به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده و تا روزهای اتی که پاسخی از تهران اعلام نشود نمی‌توان اظهار نظری کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست تا نسبت به شستن مداوم دست‌ها، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه یا سرفه و عدم تماس یا حفظ فاصله با افراد مشکوک به بیماری توجه داشته باشند و اضافه کرد: با توجه به انتقال بیماری از حیوان به انسان در کنار انتقال انسان به انسان از تماس بدون محافظت با حیوانات وحشی یا دام‌های زنده خودداری و گوشت و تخم‌مرغ به‌صورت کاملاً پخته مصرف شود.

رضا فدایی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان هم درباره شایعات وجود ویروس کرونا در اصفهان و بستری یک فرد مبتلا به این بیماری در بیمارستان خورشید اصفهان اظهار داشت: چنین موضوعی صحت ندارد و این فرد به احتمال فراوان دچار مسمویت شده است.

اودرپاسخ به خبرنگارما درباره اینکه اگر مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری مشاهده شود چه اقدامی صورت می‌گیرد، کفت: اگر مورد مشکوکی پیش بیاید نمونه‌ها را به وزارت بهداشت در تهران می‌رسانیم و آن‌ها آزمایش‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون موردی برای ما بروز نکرده و در جست‌وجوی موارد مشکوک هستیم که در صورت وجود مورد مشکوک سریعاً به تهران ارجاع می‌دهیم.

در روز‌های اخیر و در پی شیوع بیماری خطرناک کرونا در بسیاری از کشور‌های دنیا بازار شایعات مجازی در ارتباط با شیوع این بیماری در کشورمان نیز داغ شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر