کد خبر: 989106
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل:
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 370 طرح اقتصادی و عمرانی با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان در استان اردبیل افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ارژنگ عزیزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذر زمان در کنارهمه پیشرفت‌ها و توسعه تکنولوژی در سایه انقلاب اسلامی پیشرفت‌ها روند صعودی و مضاعف به خود گرفته که به شکل ملموس نمونه‌هایی از آن را شاهد هستیم.

وی وابستگی کشورمان را در رژیم سابق به اطبا و پزشکان هندی و بنگلادشی یادآور شد و خاطرنشان کرد: امروز توان علمی و تخصصی کشورمان به حدی بالا رفته که ایران کانون ارائه خدمات به بیماران کشورهای منطقه است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: برای اولین بار شورای هماهنگی بانک‌های عامل کشور دهم مرداد ماه در اردبیل برگزار شد و بیش از 12 مدیرعامل بانک برای توسعه استان اردبیل به تعامل و همفکری پرداختند.

عزیزی حاصل این نشست و توافق انجام شده را جذب 9 هزار و 610 میلیارد تومان منابع طی سالجاری و سال آینده اعلام کرد و افزود: این منابع صرف طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شده و تاکنون 5 هزار میلیارد تومان از این مبلغ در قالب طرح‌های اقتصادی به بانک معرفی شده که یک هزار و 500 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بانک‌های عامل با تامین و پرداخت این تسهیلات سعی می‌کنند تا به توسعه استان کمک کنند که البته برای پایاب سد گیوی، سبلان و پروژه‌های آب و فاضلاب شهری در نمین، پارس‌آباد و اردبیل نیز 700 میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: با تفاهمنامه‌ای که استانداری اردبیل با مدیران بانک‌های عامل منعقد کرده‌اند، تامین اعتبار از محل ماده 56 و خود بانک‌ها در حال انجام است.

عزیزی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل 15 طرح در بخش صنعت و معدن با دو هزار و 560 میلیارد تومان و اشتغال دو هزار و 300 نفر به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: در این سفر هفت طرح کشاورزی و هشت طرح گردشگری نیز به بهره‌برداری رسید که از جمله این طرح‌ها می‌توان طرح توسعه کارخانه آرتاویل تایر را نام برد که 25 درصد لاستیک ناوگان خودرویی سنگین کشور را تامین می‌کند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در این سفر کارخانه نساجی ستاره تولیدکننده پارچه به ویژه چادر مشکی افتتاح شد تا نیاز کشور به این محصول از طریق این کارخانه تامین شود.

عزیزی اذعان کرد: در ایام دهه فجر 62 طرح اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری با سرمایه‌گذاری 112 میلیارد تومان و اشتغال 480 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از اختصاص یک میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی خبر داد و بیان کرد: 45 هزار هکتار از اراضی مستعد مغان به کشت آبی محصولات اختصاص می‌یابد تا راندمان تولید 10 برابر افزایش یافته و رشد یک میلیون تن محصول کشاورزی رقم بخورد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل در پایان گفت: در کنار این اتفاق مهم شهرک صنعتی مشترک و بارانداز در شمال استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد تا امکان توسعه همه جانبه این خطه فراهم آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر