کد خبر: 989104
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
معاون قضایی، اجتماعی دادگستری استان اردبیل:
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: آموزش مهارت‌های رفتاری و اجتماعی جزء برنامه‌های مهم در کاهش خشونت است که با همکاری مردم، دستگاه‌ها و ادارات و به ویژه اداره کل آموزش و پرورش و بهزیستی استان در خانواده‌ها به ویژه در حاشیه شهرها به اجرا در می‌آید.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یوسف خدادادی در دیدار با برخی از مسئولان در اردبیل اظهار داشت: سیره و رفتار ائمه اطهار علیهم السلام بهترین الگو و سرمشق در تحمل، صبر، بردباری و گذشت هستند.

وی گفت: یکی از رویکردهای اصلی دستگاه قضایی اتخاذ برنامه‌های پیشگیرانه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ترویج برنامه‌های پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی و نیز اتخاذ راهکارهای لازم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ضمن اشاره به وضعیت شهرستان پارس آباد از حیث آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت شهرستان پارس آباد از حیث موارد مختلف مطلوب است. مسلماً توجه خاص و ویژه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی موجب کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان خواهد شد.

خدادادی با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی، نشریات، صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم  گفت: باید از ظرفیت نهادهای تأثیر گذار در جامعه به ویژه از ظرفیت بسیج، روحانیون و مساجد به نحو مطلوب در راستای کاهش جرایم استفاده کرد.

وی تقویت کمپ‌های ترک اعتیاد، افزایش توجه به اماکن ورزشی و تشویق جوانان به ورزش همراه با اخلاق مداری در ورزش را از جمله موارد مهم در کاهش خشونت ذکر کرد.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل صبر، تحمل و بردباری در برابر مشکلات را از موارد مهم در کنترل خشم و جلوگیری از بروز خشونت ذکر کرد و گفت: آموزه‌های دینی، رفتار و کردار ائمه اطهار علیهم السلام بهترین الگو و سرمشق برای ما هستند که می‌توانیم با تأسی از سیره این بزرگواران روحیه گذشت و ایثار را در خودمان تقویت کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر