کد خبر: 989081
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پیشرفت پلیس برای مردم دلگرم کننده است، موفقیت پلیس آگاهی را در گرو به کارگیری نیرو‌های متخصص، کارآمد، تجهیزات هوشمند و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی دانست.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در بازدید از مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ارواح پاک و طیبه شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهیدان عرصه نظم و امنیت درود و رحمت می‌فرستیم و یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت، سردار سرافراز سپاه اسلام و انقلاب سپهبد "حاج قاسم سلیمانی"، مجاهد شهید "ابومهدی المهندس" و همراهانشان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: فرا رسیدن ایام الله فجر را گرامی می‌داریم و خداوند را شاکریم که چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را شاهدیم و ان شاء الله در گام دوم انقلاب بتوانیم با برنامه ریزی منسجم، تحقق تدابیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را با شتاب و سرعت بیشتری تحقق بخشیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: بر مبنای فرمایش بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی؛ "پیروزی انقلاب اسلامی لطف و عنایت الهی بود"، باید بگویم به واقع پیروزی انقلاب اسلامی چیزی جز الطاف الهی نبود و واقعا باید خداوند منان را شاکر باشیم که در این مقطع زمانی در کشور اسلامی در حال زندگی و خدمت هستیم.

این مقام عالی انتظامی کشور اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و رهنمود‌های داهیانه مقام معظم رهبری آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، علیرغم دشمنی و توطئه‌های استکبار در تحمیل فشار‌های اقتصادی و ... شاهد پیشرفت روزافزون ایران اسلامی هستیم و روی پای خودمان ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی بر ایران اسلامی و دوران دفاع مقدس و ... دستاورد‌های بسیاری برای کشور عزیزمان داشت، ادامه داد: دشمن به زعم خود با تحمیل فشار‌های اقتصادی و تحریم ها، قصد داشت ما را تسلیم کند در حالی که امروز شاهدیم کشور با تکیه بر ظرفیت‌های ملی و جوانانی توانمند و متخصص در حال پیشرفت و ترقی است و در بسیاری از عرصه‌ها خودکفا شده ایم.

سردار اشتری با بیان اینکه تمام قد از منافع و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنیم، خاطر نشان کرد: بحمداله تحت رهبری حضرت آیت الله العظمی، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و با وجود مردمی بصیر و در همه حال پشتیبان نظام و انقلاب، در مقابل استکبار جهانی پیروز هستیم و ان شاء الله گام دوم چهل سالگی انقلاب اسلامی را مصمم تر، با نشاط تر، با برنامه‌تر و ... بر می‌داریم و روز به روز شاهد شکوفایی و پیشرفت ایران اسلامی خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که نقش نیروی انتظامی در چهل سال از عمر انقلاب اسلامی چه بوده و در گام دوم انقلاب چیست؟ افزود: اگر پلیس قبل از انقلاب و پس از آن را در نظر بگیریم و مقایسه کنیم باید بگویم پلیس در دوران طاغوت در خدمت طاغوتیان و سران ظلم بود، اما امروز سراسر نیرو‌های پلیس در خدمت مردم و امنیت کشور هستند.

وی افزود: بحمداله طی عمر بابرکت انقلاب اسلامی شاهد رشد، شکوفایی و پیشرفت روزافزون پلیس هستیم و تحولی که در شاکله و ساختار پلیس طی این سال‌ها ایجاد شد به هیچ وجه قابل قیاس با گذشته نیست و امروز مردم به پلیس اعتماد دارند و نیروی انتظامی امین مردم است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: امروز سبزپوشان نیروی انتظامی دلسوز و همدل مردم هستند و برای تامین نظم و امنیت و آرامش مردم تا پای جان پیش می‌روند و تقدیم ۱۳ هزار شهید و بیش از ۲۰ هزار جانباز موید این ادعا است.

سردار اشتری با بیان اینکه اگر روند رشد مجموعه عظیم نیروی انتظامی را بررسی کنیم در می‌یابیم که این سازمان خدمتگزار همواره در حال ترقی و ارتقاء است، خاطر نشان کرد: تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی هدف گذاری پیش روی ما است و بنا داریم با برنامه ریزی و تمرکز این هدف مهم را محقق سازیم.

فرمانده نیروی انتظامی بار دیگر با گرامی داشت یاد و خاطره سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" یاد آور شد: این سردار سرافراز و پرافتخار انقلاب اسلامی ۴۰ سال به این نظام و مردم خدمت کرد و هدفی جز امنیت مردم نداشت؛ سراسر عمر بابرکت این شهید پرافتخار تلاش برای امنیت مردم، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی بود و در سال‌های اخیر هم ایشان با جبهه مقاومت همکاری داشتند و برای امنیت مردم منطقه تلاش‌ها و خدمت‌های شایان ذکری انجام دادند.

وی با اشاره به ولایت مداری و اخلاص سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی"، ادامه داد: علاوه بر این دو ویژگی بارز سردار "سلیمانی"، ایشان بسیار مردمی بودند و هم و غم سردار " سلیمانی"؛ آرامش و امنیت مردم بود؛ پس از شهادت این مردم بزرگ و پرافتخار انقلاب شاهد اندوه مردم سوریه و عراق بودیم، چرا که آن‌ها "حاج قاسم سلیمانی" را ناجی خودشان می‌دانستند و زمانی که حلب در محاصره کامل گروه‌های تکفیری و داعش بود "حاج قاسم" در کنار رزمندگان خط مقاومت توانست محاصره را بشکند و مردم حلب رشادت‌های وی را فراموش نمی‌کنند.

"حاج قاسم" ثمره انقلاب اسلامی است

سردار اشتری با تاکید بر اینکه مردم سوریه و عراق "حاج قاسم" و رزمندگان جبهه مقاومت را، پشتوانه‌ای محکم و قوی برای خود می‌دانستند، اشاره کرد: رویش و وجود "حاج قاسم سلیمانی" نتیجه و ثمره انقلاب اسلامی است؛ انقلاب ما برای ما آزادی، امنیت و آرامش به ارمغان آورد و ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی چیزی جز استقلال، خودکفایی و امنیت نبود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه انسان هایی، چون "حاج قاسم سلیمانی" باید الگوی همه خدمتگزاران نظام اسلامی باشند، تاکید کرد: امروز نیرو‌های پلیس نیز افتخار می‌کنند که سرباز ولایت و خادم مردم هستند و فرصت خدمتگزاری را قدر می‌دانند.

وی افزود: بر مبنای نظرسنجی و افکارسنجی‌های برون سازمانی اعتماد مردم به پلیس افزایش یافته و این روند صعودی رضایت مندی مردم از عملکرد پلیس طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است؛ به گونه‌ای که امروز نیروی انتظامی از سازمان‌های پیشرو در کسب رضایت و اعتماد مردمی است؛ بنابراین باید به این اعتماد به عنوان یک فرصت بنگریم و آن را قدر بدانیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی ویژه از زحمات و اقدامات سردار "حسن خانی"؛ رئیس پلیس آگاهی ناجا، خاطر نشان کرد: مبرهن است که به همت مدیران این پلیس، اقدامات قابل توجه و خوبی صورت گرفته است و باید همین روند به جد تداوم داشته باشد.

وی با قدردانی از زحمات سرهنگ "کیوان جدیدفر"؛ رئیس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا، گفت: در این مجموعه نیز اقدامات فنی، تخصصی و خوبی صورت گرفته و کشف علمی جرم که رویکرد جدی مسئولان این مرکز است باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

سردار اشتری تاکید کرد: پلیس آگاهی ناجا هر چقدر از منظر به کارگیری نیرو‌های متخصص و کارآمد، تزریق تجهیزات به روز و نوین و ... تقویت شود، نتیجه آن در احساس امنیت و آرامش مردم مشهود خواهد بود.

وی اضافه کرد: موفقیت پلیس آگاهی در گرو به کارگیری نیرو‌های متخصص و کارآمد است، از طرفی باید از تجهیزات هوشمند، روزآمد و نوین در راستای کشف علمی جرایم بهره برد.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی جز سازمان‌های پیشرو در ارتباط و تعامل با مردم است، تصریح کرد: پلیس آگاهی یکی از رده‌های تخصصی نیروی انتظامی است که مراجعات مردمی بسیاری دارد، بنابراین هر چقدر این پلیس تقویت و تجهیز شود از نتایج آن مردم بیشتر منتفع می‌شوند.

وی با بیان اینکه "متخصص پروری" نیاز امروز پلیس آگاهی است، تاکید کرد: نیروی انسانی بهترین و بالاترین سرمایه ما است، بنابراین باید ضمن تلاش برای صیانت از این سرمایه گرانقدر، به تربیت و آموزش نیرو‌های متخصص و مجرب اهتمام و توجه کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما پیشرفت‌های خوبی را در پلیس آگاهی شاهدیم، بر ضرورت تدوین برنامه پنج ساله پیشرفت و ارتقاء پلیس آگاهی حول سه محور ضروری تاکید کرد و گفت: نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص، تزریق تجهیزات روزآمد و نوین و استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برای تکمیل و تجمیع بانک‌های اطلاعاتی محور‌های اساسی این برنامه پنج ساله است.

وی افزود: ارتقاء و تقویت پلیس آگاهی در دستور کار و به عنوان یک راهبرد جدی دنبال می‌شود و تمام این اقدامات با این محور و هدف صورت می‌گیرد مردم نتایج زحمات نیرو‌های این پلیس را به واقع لمس و احساس کنند؛ بخشی از ماموریت‌های پلیس آگاهی مبارزه با مجرمان و سارقان است، زمانی که جرمی اتفاق می‌افتد و مجرم بلافاصله دستگیر و تحویل مراجع قضائی می‌شود و یا اموالی از مردم به سرقت می‌رود، سارق دستگیر می‌شود و اموال به مال باخته مسترد می‌شود؛ یعنی مردم نتایج زحمات شما را عینا احساس و لمس می‌کنند.

این مقام عالی انتظامی کشور با تاکید بر لزوم استرداد اموال مسروقه به مال باختگان خاطر نشان کرد: تاکید دارم زحمات نیرو‌های این پلیس باید برای مردم مشهود باشد؛ استرداد اموال مسروقه به مال باختگان در کوتاه‌ترین بازه زمانی یکی از راهکار‌های تحقق لمس زحمات پلیس برای مردم است.

سردار اشتری با بیان اینکه هوشمندسازی پلیس را تا پایان سال ۱۴۰۰ به جد دنبال می‌کنیم، بیان کرد: در موضوع هوشمندسازی پلیس گام‌هایی برداشته شده است، اما تا رسیدن به نقطه ایده آل و مطلوب فاصله داریم و همه با هم باید برای تحقق این مهم در نیروی انتظامی تلاش کنیم.

وی افزود: هر چند هوشمندسازی پلیس یکی از برنامه‌های اولویت دار ما است، اما معتقدیم که برخی پلیس‌ها و رده‌های تخصصی از جمله پلیس آگاهی باید در این حوزه پیشتاز و پیشگام باشند.

سردار اشتری با اشاره به امکانات و تجهیزات تخصصی و فنی موجود در پلیس آگاهی ناجا یادآور شد: تجهیزات علمی، تخصصی و فنی خوبی در اختیار این پلیس و همچنین مرکز تشخیص هویت آگاهی ناجا است، اما معتقدم با تعامل با پلیس سایر کشور‌ها و بررسی دستاورد‌های آنان در حوزه پلیسی، می‌توان ظرفیت سازی کرد، به گونه‌ای که طی این تعاملات می‌توان به تولید علم، تجهیزات، بومی سازی و خودکفایی در حوزه نیازمندی‌ها رسید.

وی با بیان اینکه پیشرفت پلیس برای مردم دلگرم کننده است، خاطر نشان کرد: نباید از تحولات روز دنیا عقب بمانیم و لازم است از فرصت‌ها برای ایجاد ظرفیت‌های درون سازمانی استفاده کنیم؛ تجمیع و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی یکی از راهکار‌های ظرفیت سازی برای دستیابی به موفقیت‌های روزافزون است.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی یک مجموعه عظیم، پرکار و خدمتگزار است، یادآور شد: هیچ بن بستی پیش روی نیروی انتظامی و ماموریت هایش نیست و ان شاء الله با مطالبه گری‌هایی که در حوزه تخصیص اعتبارات و تجهیزات داریم بتوانیم ماموریت‌ها را بیش از پیش با سرعت و دقت بیشتری انجام دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بنده و هیئت رئیسه ناجا به جد دغدغه بهبود وضعیت معیشتی کارکنان را داریم، افزود: ان شاء الله نهضت تامین مسکن کارکنان را طی یک برنامه مدون پنج ساله عملیاتی و اجرایی می‌کنیم، چرا که معتقدیم در سبد معیشتی کارکنان؛ "مسکن" مهم‌ترین نیاز است.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات رئیس پلیس آگاهی ناجا و سایر نیرو‌های این پلیس در راستای توسعه نظم و امنیت کشور، گفت: خداوند را برای داشتن فرصت خدمتگزاری به مردم در همه حال شاکر باشیم و خدمت به مردم و نظام را فرصت و غنیمتی گران بها بشماریم و از آن بهره ببریم.

گفتنی است، سردار "حسین اشتری" صبح امروز با حضور در مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا، از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید و برخی سامانه‌های نوین را افتتاح کرد.

پیش از سخنان فرمانده ناجا، سردار "حسن خانی"؛ رئیس پلیس آگاهی ناجا گزارشی از روند اقدامات انجام شده ارائه کرد.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار