کد خبر: 988963
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
یادداشت رسانه معروف آمریکایی پیرامون انقلاب اسلامی:
پایگاه «امریکن هرالد تریبیون» با انتشار یادداشتی در مورد ۴۱ سالگی انقلاب اسلامی نوشت که ایران با وجود تمامی فشار‌ها و تحریم‎ها به کار خود ادامه می‎دهد.
سرویس بین الملل جوان ‌آنلاین: پایگاه «امریکن هرالد تریبیون»، در یادداشتی به موضوع انقلاب اسلامی در ایران در ۴۱ سال گذشته پرداخته و تاکید می‌کند این انقلاب به رغم فشار‌ها و کارشکنی‌های متعدد، همچنان استوار بوده و از موفقیت و یکپارچگی بی نظیری برخوردار است.

یادداشت با اشاره به استواری انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت ۴۱ سال به رغم تلاش‌های خرابکارانه بیشمار، آورده است، این دستاوردی اندک نیست که جمهوری اسلامی ایران به رغم فشار‌های دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی آمریکا، همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد.

این یاداشت در ادامه به موانعی که ایران در سال‌های گذشته با موفقیت پشت سر گذاشته، اشاره کرده و در مورد جنگ عراق علیه ایران به حمایت همه جانبه آمریکا از بغداد و شخص «صدام» تاکید دارد.

نویسنده در بخش دیگری از این یادداشت آورده است، ایران براساس آموزه‌های اقتصادی و اجتماعی اسلامی توانسته است در بسیاری از زمینه‌ها مانند کاهش فقر، بهبود مراقبت‌های بهداشتی، ریشه کردن کردن بی سوادی، افزایش دسترسی به آموزش عمومی و افزایش فرصت برای زنان موفق باشد. ایران حتی تحریم‌های اقتصادی آمریکا را به فرصت خودکفایی در زمینه‌های متعدد مانند تسلیحات و سخت افزار نظامی، مواد غذایی، فولاد، محصولات کاغذی، سیمان، ماشین آلات صنعتی سنگین، داروسازی، تجهیزات ارتباط از راه دور تبدیل کرد و تولید داخلی تسلیحات به طور خاص استقلال و امنیت این کشور را تضمین کرده است.
 
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار