کد خبر: 988894
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
شرکت واحد اتوبوسرانی به عنوان بزرگترین بدهکار تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال نسبت به سال ۹۷، تعداد مقرری‌بگیر بیکاری کاهش یافته است به‌طوریکه ۱۹ هزار و ۹۶۵ نفر در اسفند سال گذشته مقرری بگیر داشتیم ولی الان این میزان به ۱۱ هزار و ۸۶۵ نفر تبدیل شده است که ۱۷۰ میلیارد تومان مقرری بیکاری برای آنها پرداخت شده است.

جعفر سمساری، مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی  در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: تامین اجتماعی در سال رونق تولید فعالیت خود را در این راستا شروع کرده است و با توجه به وضعیت اقتصادی پیش آمده، مشکلی ایجاد نشده و به تعهدات خود به صورت کامل عمل کرده‌ایم.

۱۳ هزار بیمه شده اجباری در آذربایجان‌شرقی

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۳ هزار نفر بیمه شده اجباری در استان افزایش یافته است، گفت: شاغلان با بیمه اجباری نسبت به سال گذشته افرایش یافته است و امیدواریم روز به روز میزان اشتغال در کشور افزایش یابد.

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: ۶۹۷ هزار نفر بیمه شده اصلی در استان وجود دارد، تصریح کرد: در استان بیش از ۵۰ هزار کارگاه فعال وجود دارد.

۱۸۴ هزار و ۸۶۶ نفر مستمری بگیر

وی افزود: ۱۸۴ هزار ۸۶۶ نفر مستمری بگیر در استان وجود دارد  که در ۱۰ ماهه اول ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است.

وی با اشاره بر اینکه تعهدات کوتاه‌مدت پرداخت شده ۳۴ میلیارد تومان است، متذکر شد: علاوه بر تعهدات بلند مدت، تعهدات کوتاه‌مدت هم پرداخت شده است.

سمساری خاطرنشان ساخت: امسال نسبت به سال ۹۷، تعداد  مقرری‌بگیر بیکاری کاهش یافته است به‌طوریکه ۱۹ هزار و  ۹۶۵ نفر در اسفند سال گذشته مقرری‌بگیر داشتیم ولی الان این میزان به ۱۱ هزار و ۸۶۵ نفر تبدیل شده است که ۱۷۰ میلیارد تومان مقرری بیکاری برای آنها پرداخت شده است.  

وی با تاکید بر اینکه توسعه خدمات غیرحضوری از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان است، یادآور شد: در مسیر مهاجرت از سیستم‌های سنتی به نوین یک فرآیندها پیچیده داریم  ولی رویکرد اصلی سازمان تداوم این حرکت می‌باشد.

یک و میلیون ۲۰۰ پرونده در حال تبدیل به الکترونیکی شدن

مدیرکل تأمین اجتماعی استان  توضیح داد: مهم‌ترین طرحی که در استان در حال اجراست، همان پرونده‌های الکترونیکی می‌باشد به‌طوریکه کلیه پرونده‌ها به الکترونیکی تبدیل شده  و تاکنون ۵۴ درصد این کار انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: یک میلیون و ۲۰۰ پرونده داریم که در حال تبدیل به الکترونیکی است.

سمساری تشریح کرد: در طرح سیستم‌های غیرحضوری و الکترونیکی، تقریبا ۸۰ درصد احکام مطالبات به این صورت ارسال می‌شود به‌طوریکه در سال‌جاری ۱۶۷ هزار ابلاغ داشتیم که ۱۳۰ هزار مورد به صورت الکترونیکی ابلاغ شده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ۸۷ درصد فیش‌های صادر شده الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد لیست‌های دریافتی به صورت الکترونیکی است، اذعان داشت: خوشبختانه در خدمات غیرحضوری ۲۷۷ هزار خدمات غیرحضوری ارائه شده است.

سمساری طرح‌های انجام گرفته در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: طرح معاینات ماده ۹۰، ارتباط مکانیزه با کمیسیون‌های پزشکی، هوشمندسازی کنترل خدمات، طرح میز خدمت،

۴۶ هزار بیمه شده قالیبافی در استان

وی متذکر شد: بیش از ۴۶ هزار بیمه قالیبافی در استان داریم که این افراد توسط بازرسی سه نفره تائید شده است.

شرکت واحد اتوبوسرانی بزرگترین بدهکار به بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان ابراز کرد: میزان بدهی معوقه قطعی تامین اجتماعی در استان بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است که در این میان، شرکت واحد اتوبوسرانی با ۷۰ میلیارد تومان بدهی، بزرگترین بدهکار است.

وی اضافه کرد: ۴۰۶ هزار و ۷۸ نفر بیمه اجباری در کارگاه‌های فعال هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر