کد خبر: 988887
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
مردم رویای ساخت بیمارستان ۳0۰ تختخوابی تأمین اجتماعی در تبریز را کم کم به سریال‌های جذاب ولی غمگین کتاب‌ها و رسانه‌های سمعی و بصری را آرزو می‌کنند.

مدیردرمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ساخت بیمارستان 300 تختخوابی خاوران به افسانه تبدیل شده است، اظهار داشت: در اثر عدم همکاری مقامات شهری و استانی همچنان بیمارستان 300 تختخوابی تبریز به یک افسانه تبدیل شده است.

جمال‌الدین نیکنامی  افزود: احداث بیمارستان 300 تختخوابی تامین اجتماعی بعد از 11 سال تبدیل به افسانه شده است و فعلاً شروع نشده است.

وی تصریح کرد: این پروژه در سال ۸۷ با سفر استانی رئیس‌جمهور وقت به استان تصویب شد و در کنار آن چندین طرح تأمین اجتماعی به تصویب رسید که هیچ‌کدام تا به امروز اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: کلیات این است که در سال ۸۷، هیات وزیران تصویب کردند که بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در جنوب شرق تبریز احداث شود و قرار بر این بود تا زمین این بیمارستان توسط استانداری تامین شود و استانداری نیز تامین زمین را به شهرداری موکول کرده است.

نیکنامی ادامه داد: در اثر عدم همکاری مقامات شهری و استانی همچنان بیمارستان به یک افسانه تبدیل شده است.

وی  متذکر شد: متاسفانه ارگان‌های شهری و استانی نه تنها همکاری نمی‌کنند بلکه انتقام هم می‌گیرند و تا الان زمین در اختیار ما نگذاشته‌اند.

 بیمارستان 300 تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی دوم هیات دولت به آذربایجان‌شرقی در سال 87 تا به امروز اجرایی نشده است.

پروژه احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در قسمت جنوب‌شرق شهر تبریز از سال 87 توسط هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی تصویب و متعاقب آن، حدود یک‌سال قبل در دور دوم سفرهای ریاست جمهوری بر آن تاکید شد.

در بند سه مصوبه به شماره 190298/41480 مورخ 87/10/21 هیات وزیران احداث بیمارستان 300 تختخوابی توسط سازمان تأمین اجتماعی مصوب شده بود.

نیاز بیمارستان 300 تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز تأمین زمینی به مساحت 10 هکتار در تبریز است، در حالی که کلان‌شهری مانند شیراز که پس از تبریز، مجوز ساخت بیمارستان را اخذ کرده اما با همکاری استانداری و شهرداری شیراز، زمینی به مساحت 31 هکتار در اختیار مدیریت درمان آن استان قرار گرفته است.

رایگان و مسطح بودن زمین، مساحت بالا و موقعیت جغرافیایی آن از جمله شرایطی بود که این سازمان به استانداری اعلام کرده بود.

این قصه تا سال 90 ادامه یافت تا اینکه برای احداث این بیمارستان که از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به استان است دو قطعه از اراضی واقع در شهرک خاوران تبریز همراه با نقشه‌ها و اطلاعات مستند از سوی استانداری به سازمان تأمین اجتماعی استان معرفی شد که این بار نیز به دلیل عبور لوله خط گاز تبریز ـ ترکیه در این منطقه با احداث آن مخالفت شد.

اوایل سال 92 بود که مدیر وقت تأمین اجتماعی استان از انتخاب زمینی در فاز سه شهر جدید سهند برای ساخت بیمارستان خبر داد ولی این پایان داستان نبود، چراکه هنوز مکان قطعی نشده بود و در بهمن ماه سال 92 نیز معاون درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی از نهایی شدن مکان این بیمارستان در ابتدای بزرگراه تبریز – سهند خبر داد و به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 300 تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز وعده داد.

در حالی که همگان فکر می‌کردند اکنون تامین اجتماعی در حال تهیه نقشه و تعیین پیمانکار برای این پروژه است ولی در روزها و ماه‌های اخیر با اعتراض نمایندگان استان در مجلس به سازمان تأمین اجتماعی مشخص شد که تأمین اجتماعی برای تحویل گرفتن زمین بیمارستان 300 تختخوابی تبریز در سهند اقدام نمی‌کند در حالی که زمین این بیمارستان در مکان قبلی تعیین شده آماده تحویل بود.

بعد از آن قرار شد در بخشی از زمین‌های پارک بزرگ تبریز احداث شود که آن هم نشد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی هیجدم تیرماه سال گذشته از ساخت بیمارستان 327 تختخوابی در تبریز خبر داد و گفت: این بیمارستان در مدت سه سال توسط یک شرکت ایرانی تحت لیسانس سوئد احداث می‌شود.

 این گزارش حاکی است، نیکنام بعد از آن اعلام کرد، بعد از عدم حمایت بانک اتریشی با فشارهای آمریکا، شرکت سامسونگ کره برای پشتیبانی مدنظر بود که متاسفانه این شرکت نیز اعلام عدم حمایت کرد و کار همچنان مسکوت مانده است.

با این حال و با گذشت بیش از 11 سال از تصویب ساخت این بیمارستان امید است با همت جدی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه شاهد مکان نهایی آن همچنین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان، تجهیز و بهره‌برداری آن باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر