کد خبر: 988881
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان:
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد گفت: فلسفه سیاسی اسلام و گام دوم انقلاب از منظر قرآن کریم همه انسان‌ها سرمایه عمر خود را از دست می‌دهند مگر کسانی که ایمان آورده، عمل صالح انجام داده و دیگران را به حق و عمل صالح توصیه کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان درهمایش فلسفه سیاسی اسلام و گام دوم انقلاب  که به مدت یک روز با حضور گروهی از اندیشمندان و نظریه پردازان فلسفه و علوم سیاسی در شاهین شهراصفهان برگزارشد ،اظهار داشت: گام اول انقلاب اسلامی دست رد بر سینه طاغوت زدن بود، ودرامتداد این حرکت اسرائیل، آمریکا و ایادی او را از کشور خارج کردیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه تلاش علمی یکی از ابعاد عمل صالح است، افزود: در جایی که قبل از پیروزی انقلاب تنها ۴۸ درصد افراد جامعه سواد خواندن و نوشتن داشتند، امروز به رشد ۹۸ درصد باسوادی رسیده‌ایم و رشد علمی ما ۱۱ برابر جهان بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه عدالت اجتماعی قدم‌هایی برداشته شده است که در جهان بی سابقه است، اضافه کرد: در ایران تنها ۸۵۰ هزار خط تلفن ثابت وجود داشت ولی امروز به ۷۵ میلیون خط تلفن رسیده است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان اضافه کرد: کمتر از ۳۰۰ روستا قبل از انقلاب دارای برق بودند ولی امروز تمامی روستاها حتی روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار دارای برق سراسری هستند.

وی ادامه داد: گاهی برخی گمان می‌کنند در مساله فقر و فاصله طبقاتی خیلی عقب هستیم در حالی که بر اساس شاخص‌های جهانی ضریب جینی در زمان طاغوت ۵۰ بوده است و ۴۸ درصد مردم در فقر مطلق بوده‌اند ولی امروز قریب ۱۰ درصد فقر مطلق وجود دارد.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در بعد نظامی در زمان جنگ تحمیلی دشمن می‌ترسید که کسی به ما سلاح بفروشد ولی امروز دشمن می‌ترسد که ما به کسی سلاح بفروشیم.

وی به استقلال کنونی امروز ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز حتی اروپا نیز استقلال کامل ندارد و آنچه اسم استقلال بر آن می‌گذارند استقلال کاذب است زیرا بدون اجازه آمریکا آب هم نمی‌خورند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: در جنگ‌هایی که قبل از پیروزی انقلاب به ایران اسلامی تحمیل شد بخش‌هایی از کشور از ایران جدا شد ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال جنگی که بر ایران تحمیل شد یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

وی با بیان اینکه در گام اول خوب گام برداشته ایم، تصریح کرد: البته اگر تحریم‌ها، فشارها، تهدیدها، جنگ و توطئه ها نبود سرعت ما بیشتر بود.

امام جمعه اصفهان گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی دولت و حاکمیت باید تمام هم و غم خود را به کار گیرند تا اسلام به صورت کامل پیاده شود زیرا امروز هنوز مشکلاتی وجود دارد در حالیکه در نظام اسلامی نباید دروغ، تقلب و امثال آن وجود داشته باشد.

 شایان ذکر است ؛در این همایش ۱۲ مقاله در محورهای «نقش حکمت متعالیه در پیدایش، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی»، «ریشه‌ها و پشتوانه‌های فلسفی اتقلاب اسلامی (مبانی و بنیادهای فلسفی انقلاب اسلامی)»، «تبیین و نقش حرکت جوهری ارادی در انقلاب اسلامی»، «نقش حکمای حکمت متعالیه در تحولات سیاسی اجتماعی معاصر به ویژه انقلاب اسلامی»، «نقش و ظرفیت افسار اربعه در تبیین انقلاب اسلامی»، «حکمت متعالیه بنیاد انقلاب اسلامی»، «انقلاب اسلامی برآمد حکمت متعالیه»، «حرکت جوهری و تحولات اجتماعی و سیاسی معاصر»، «امنیت،آزادی و عدالت از منظر حکمت متعالیه» و «مبانی حکمی/فلسفی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»،  ارزیابی و ارائه شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر