کد خبر: 988869
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری در قالب ۳۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی، ۱۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری داشته‌ایم.

علی رسولیان در جلسه شورای اداری که در محل ساختمان شهید باهنر استانداری برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، اظهار کرد: از ابتدای سال 98، سه هزار و 124 پروژه با اعتبار 12 هزار و 947 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و تعدادی هم بهره‌برداری خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به کارکردهای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خاطرنشان کرد: در چهارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی تاکنون 180 تفاهم‌نامه معین اقتصاد مقاومتی امضا شده است که در آن شرکت‌های بخش خصوصی، نهادها و فعالان اقتصادی محوریت توسعه استان و توانمندسازی مردم روستاها را در دستور کار قرار داده‌اند.
رسولیان از تشکیل کمیته تامین مالی در سطح ملی برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی خبر داد و عنوان کرد: نتایج پروژه‌های سرمایه‌‌گذاری خود را در اشتغال استان و کاهش نرخ بیکاری نشان داده است به طوریکه طبق آمار در پاییز امسال نرخ بیکاری استان به 6.3 دهم درصد کاهش پیدا یافته است و هم‌اکنون دومین استانی هستیم که کمترین نرخ بیکاری را در سطح کشور در اختیار داریم.
وی با اشاره به آماری پیرامون حوزه سرمایه‌گذاری خارجی استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری در قالب 30 طرح سرمایه‌گذاری خارجی، 140 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری داشته‌ایم و خوشبختانه پروژه‌های حول محور این طرح‌ها 39 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خصوص کارکردهای کلینک صنعت استان، افزود: هدف این کلینک احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد است، در این راستا 80 واحد تولیدی جدید راه‌اندازی و 430 واحد دیگر هم عارضه‌یابی شده‌اند.
‌رسولیان با اشاره به آماری پیرامون حوزه تجارت خارجی خراسان رضوی گفت: در حوزه تجارت خارجی، تراز بازرگانی استان یک میلیارد و 65 میلیون دلار مثبت است و به 87 کشور جهان صادرات انجام می‌دهیم.
وی در خصوص آخرین وضعیت شرکت پدیده اظهار کرد: از زمان حضور استاندار خراسان رضوی، فرآیند پیگیری‌ها در خصوص پدیده متفاوت شد و با تعامل حداکثری با دستگاه قضایی، امنیتی و نظارتی بیش از 25 جلسه در سطح استان و 18 جلسه ستاد تدبیر برگزار و وضعیت شرکت پدیده تعیین تکلیف شد.
‌معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بحث ورود بانک‌ها به موضوع و مشارکت آن‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری و ورود شرکت پدیده به بورس، هفته گذشته با حضور استاندار خراسان رضوی در جلسه سران سه قوه مطرح و این مشکل برطرف شد.
رسولیان گفت: علی‌رغم اینکه یک جلسه از مجمع شرکت پدیده چندی پیش برگزار شد اما به حد نصاب نرسید و امیدواریم قبل از پایان سال مجمع آن برگزار و هیئت مدیره هم توسط مردم و سهام‌داران انتخاب شود.
وی تاکید کرد: نگاه ما به پروژه پدیده به عنوان یکی از پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری خراسان رضوی است و دیگر به عنوان یک مشکل به آن نگاه نمی‌کنیم.
مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری خراسان رضوی هم در بخشی از این جلسه اظهار کرد: در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی، 20 تفاهم‌نامه معین اقتصاد مقاومتی با 13 بانوی توانمند و کارآفرین جهت توسعه 82 روستا در هشت شهرستان استان به امضاء رسیده است.
طاهره طهماسبی افزود: برگزاری جلسات هفتگی و مستمر با معین‌های اقتصاد مقاومتی بانوان به منظور دریافت گزارش فعالیت‌ها و اقدامات، تدوین آیین نامه ستاد پیگیری معین‌های اقتصادی فرهنگی بانوان، پیگیری گام‌های 6 گانه تعریف شده برای معین‌های اقتصاد مقاومتی، تشکیل 11 صندوق خرد در 11 روستای تحت پوشش بانوان معین، برگزاری نشست‌های مشترک معین‌ها با کارآفرینان، دهیاران و تسهیلگران در کلیه روستاهای تحت پوشش، شناسایی 2206 نفر از بانوان کارآفرین و توسعه‌گر جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود برای بانوان استان، تدوین طرح سایبان امید در قالب شناسایی و توانمندسازی بانوان مطلقه تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام گرفته محسوب می‌شود.


 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار