کد خبر: 988846
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
روزگذشته همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سکوی ۱۴D فاز ۱۴ پارس‌جنوبی که توسط متخصصان شرکت صدرای بوشهر طراحی و ساخته شده‌بود در موقعیت میدان مشترک گازی پارس جنوبی ایران و قطر با موفقیت نصب شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «فارس» از عسلویه، دیروز همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سکوی ۱۴D فاز ۱۴ پارس جنوبی که توسط متخصصان شرکت صدرای بوشهر طراحی و ساخته شده‌بود در موقعیت میدان مشترک گازی پارس جنوبی ایران و قطر با موفقیت نصب شد.

صمدی در حاشیه نصب این سکو در جمع خبرنگاران از افزایش تولید و برداشت گاز از میدان پارس جنوبی با وارد مدار شدن این سکو خبر داد و اظهار داشت: ظرفیت برداشت گاز غنی از موقعیت مخزنی این فاز ۲/ ۱۴ میلیون مترمکعب افزایش می‎یابد و با وارد مدار شدن سکوی ۱۴D فاز ۱۴ پارس‌جنوبی به ۵۶ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد. مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران با بیان اینکه این هشتمین سکو از سکو‌های ده‌گانه نفت و گاز است، گفت: ارزش اقتصادی سکوی ۱۴D فاز ۱۴ پارس جنوبی علاوه بر اینکه ایران را در برداشت گاز از میدان مشترک جلو می‌اندازد می‌تواند رونق تولید و اشتغالزایی را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزن این سازه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن است گفت: این سکو در حوزه تأمین گاز مورد نیاز کشور، تولید میعانات گازی و ظرفیت اشتغال در حوزه‌های مختلف از جمله پتروشیمی، پالایشگاه تولید بنزین و گازوئیل نقش بسزایی دارد. صمدی با بیان اینکه این سکو با تلاش متخصصان جوان ایرانی در جزیره صنعتی صدرای بوشهر ساخته شده است، افزود: حمل و نصب این سکو نیز توسط ناوگان شرکت صدرا صورت گرفته‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار