کد خبر: 988677
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
فریدون حسن
در روز‌هایی که همه منتظر ثبت‌نام کاندیدا‌های ریاست فدراسیون فوتبال هستند و اهالی این رشته پرحاشیه انتظار معرفی رئیس جدید فدراسیون فوتبال را می‌کشند، حرف‌های تند و صریح سرمربی جوان استقلال باعث شد بار دیگر نگاه‌ها به سمت فساد حاکم بر فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های دولتی معطوف شود.

فرهاد مجیدی دیروز از عدم برخورد با اختلاس‌گران فوتبال انتقاد کرد و گفت: «من به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش به رئیس قوه قضائیه نامه نوشته‌ام و از ایشان خواسته‌ام که وقتی با اختلاس‌گران در همه ابعاد برخورد می‌شود، چرا در فوتبال ورود نمی‌کنند. اسنادی در موبایلم دارم که اگر منتشر شود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.» حرف‌های مجیدی در حالی رسانه‌ای شد که پیش از آن خبر می‌رسید که جریان متهم به فاسد حاکم بر فوتبال به شدت مشغول رایزنی برای پیروزی در انتخابات پیش‌رو است تا سایه شومش همچنان بالای سر فوتبال ایران باشد.

فوتبال کشورمان سال‌هاست که در چنگال اختاپوس‌وار عده‌ای نامدیر اسیر شده و توان رهایی از آن را ندارد و حالا هم که کورسوی امیدی پیدا شده تا باز هم این شبکه اختاپوسی برای ادامه حیات خود در فوتبال مشغول برنامه‌ریزی باشد. حرف‌های مجیدی درد‌هایی است که سال‌هاست از زبان رسانه‌ها شنیده می‌شود و گوش شنوایی برای آن‌ها نیست، اما شاید حالا که سرمربی استقلال به‌صورت مشخص پای رئیس قوه قضائیه را به این جریان باز کرده بتوان امیدوار بود که جلوی نفوذ این افراد امتحان پس‌داده برای مهندسی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گرفته شود. البته فرصت زیادی باقی نیست و این فرصت‌طلبان از همین زمان اندک نیز نهایت استفاده را خواهند برد، اما جا دارد قوه قضائیه حداقل در بحث تأیید صلاحیت کاندیدا‌هایی که ثبت‌نام می‌کنند ورود قاطع کند و جلوی حضور عناصر بی‌کارنامه، ضعیف و صدالبته امتحان پس داده را بگیرد تا فوتبال کشور نفسی تازه کند.

حرف‌های مجیدی به‌موقع بود تا به قول معروف گوشی را دست مراجع ذی‌صلاح بدهد. حرف‌هایی که هرچند صرفاً در مورد باشگاه‌ها زده شد و سمت و سوی باشگاه خود مجیدی را داشت، اما حقیقت تلخ باند حاکم بر فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های دولتی را برملا کرد. حرف‌هایی که تازگی نداشت، اما تکرار آن در بهترین زمان ممکن این امید را در دل‌ها زنده کرد تا شاید بتوان به قطع شدن بازو‌های قوی اختاپوس سوءمدیریت فوتبال امید داشت. فقط کافی است که به حرف‌های مجیدی توجه شود، کافی است که تنها پیگیر همان قسمت شکایت خارجی‌ها شد تا به ابعاد گسترده اختلاسی که مجیدی از آن گفت بیشتر از قبل برای دنبال‌کنندگان این پرونده روشن شود یا اینکه به آن بخش چگونگی ورود دلال‌ها به ماجرای قهر و جذب مربیان و بازیکنان خارجی دقت کرد و متوجه شد که بر فوتبال کشور چه می‌گذرد.

حرف‌های مجیدی بیانگر سیطره بی‌چون و چرای دلال‌ها بر فوتبال کشور است. سیطره‌ای که حالا شاید بتوان امیدوار بود که با ورود قوی قوه قضائیه به ماجرا‌ها و حواشی فوتبال حداقل کمرنگ‌تر شود. فراموش نکنیم که حرف‌های مجیدی در روز‌هایی بیان شده که اختاپوس فساد، تبانی، دلالی و سوءمدیریت حاکم بر فوتبال تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این میدان را از دست ندهد. روز‌هایی که دلسوزان واقعی باید پای کار بیایند و با به دست گرفتن امور فوتبال را نجات دهند، اما آن‌ها که فدراسیون فوتبال را ملک لایملک خود می‌دانند، حتی برای جلو نیامدن دلسوزان هم برنامه دارند و این حقیقتی است که می‌توان به راحتی با پیگیری حرف‌های صریح و بی‌پرده فرهاد مجیدی به آن پی برد.

حالا چشم امید همه به قوه قضائیه و شخص رئیس آن است. فقط امیدواریم که حرف‌های مجیدی اینقدر تأثیرگذار باشد که تا دیر نشده آقایان مسئول را به فکر رسیدگی و پیگیری این مسئله مهم بیندازد و برای همیشه فوتبال را از شر فساد، تبانی، دلالی و سوءمدیریت نجات دهد. هدفی که رسیدن به آن آرزوی تمام علاقه‌مندان به فوتبال است و احقاق آن مبارزه‌ای سریع و قاطع را می‌طلبد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار