کد خبر: 988652
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
تد کروز، سناتور جمهوریخواه امریکایی در یک مصاحبه پیش‌بینی کرد که امروز (شنبه) آخرین روز دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور این کشور برگزار و دونالد ترامپ تبرئه خواهد شد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نمایندگان دموکرات به‌رغم برگ برنده آخرشان، یعنی انتشار بخش‌هایی از کتاب جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، نتوانستند جمهوریخواهان را برای حضور شاهدان در دادگاه استیضاح رئیس جمهور امریکا (سنا) قانع کنند. دموکرات‌ها نیاز به اقناع چهار عضو حزب جمهوریخواه داشتند تا جمهوریخواهان نیز به احضار شاهدان به سنا رأی بدهند، ولی یکی از سناتور‌های مردد پنج شنبه اعلام کرد که از این راهبرد دموکرات‌ها حمایت نمی‌کند. با این تفاصیل بود که تد کروز، نماینده ایالت تگزاس در مجلس سنای امریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز اعلام کرد: احتمالاً روز شنبه (امروز) آخرین روز جلسات دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور در سنا باشد. این سناتور هم‌حزبی ترامپ با اشاره به نظر اکثریت جمهوریخواهان سنای امریکا بر لزوم پیش بردن روند دادگاه بدون نیاز به حضور شاهدان پیش‌بینی کرد روز شنبه مجلس سنا آخرین روز دادگاه استیضاح را برگزار خواهد کرد. سناتور امریکایی افزود: «احتمالاً روز شنبه آخرین روز قضاوت خواهد بود و در پایان، رئیس‌جمهور تبرئه خواهد شد.» خود ترامپ نیز پنج شنبه شب در یک سخنرانی پیش‌بینی کرد که استیضاح به برکناری‌اش منجر نخواهد شد. ترامپ که در جمع هواداران حزبی‌اش سخن می‌گفت، گفت: «ما احتمالاً بهترین سال‌هایی که تاکنون در کشورمان داشته‌ایم، را می‌گذرانیم و من تازه استیضاح شدم! آیا می‌توانید این افراد را باور کنید؟ من استیضاح شدم. آن‌ها ترامپ را استیضاح کردند.» رئیس‌جمهور امریکا گفت: آن‌ها می‌خواهند رأی‌های شما را باطل کنند، دموکراسی ما را مسموم و کل نظام حکومتی را سرنگون کنند. اما من به شما می‌گویم که این اتفاق نمی‌افتد.

همزمان با آغاز مرحله جدید دادگاه استیضاح ترامپ در سنا، «سی‌ان‌ان» گزارشی را منتشر کرده مبنی بر اینکه کاخ سفید با انتشار نامه‌ای رسمی به جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی امریکا در تلاش است او را از انتشار کتاب خاطراتش منصرف کند. کاخ سفید در این نامه به بولتون هشدار داده اطلاعات مندرج در کتاب او ظاهراً حاوی «اطلاعات محرمانه» است. این در حالی است که روزنامه ایندیپندنت روز جمعه نوشت: «بولتون در جلسه‌ای خصوصی گفته است این شهود در راستای بهترین منافع کشور عمل کردند و مقامات کاخ سفید باید این‌طور احساس کنند بدون آنکه مجازات شوند، می‌توانند درباره عقایدشان صحبت کنند». وی همچنین گفته است: «سیستم دولتی که داریم به‌گونه‌ای است که ادای شهادت درباره آنچه را صحیح و درست می‌دانید، مخرب می‌شمارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار