کد خبر: 988440
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
دبیر جشنواره منظومه ستارگان درخشان:
گام دوم جشنواره بزرگ "منظومه ستارگان درخشان" با برگزاری کارگاه تفکر خلاق ویژه نوجوانان برداشته شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،جشنواره "منظومه ستارگان درخشان" که فراخوان ثبت‌نام آن ازآذرماه امسال کلید خورد از سوی اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری خانه نوجوان و فرهنگسرای پایداری این سازمان برگزار شده و قرار است نوجوانان اصفهانی کُنشگر در زمینه آیینی و مذهبی، کسب‌وکار، مدیریت، ابداع و اختراع، رسانه، اجتماعی و مدنی، ادبیات فارسی، ورزش و تربیت‌بدنی، صنایع‌دستی، هنرهای نمایشی، سینما و تلویزیون، موسیقی بومی و ملی، هنرهای تجسمی و شهری و معلول کنشگر و هنرآفرین را شناسایی کند.

حالا نوبت به برداشتن گام دوم رسیده و پس از اتمام مراحل ثبت‌نام، گروه اول یعنی نوجوانانی که در زمینه صنایع‌دستی، هنرهای نمایشی، موسیقی و هنرهای تجسمی اعلام آمادگی کرده بودند، در کارگاهی با عنوان تفکر خلاق شرکت کردند.

دبیر جشنواره منظومه ستارگان درخشان با تأکید بر اینکه هرکس وظیفه دارد در مسئولیت خود ستاره باشد، ادامه داد: مسیر ستاره شدن از شاد کردن مردم می‌گذرد، هرکس با هر توانایی و انگیزه‌ای کوچک‌ترین قدمی برای شاد کردن مردم بردارد قطعاً ستاره است.

محمداحمدی برگزاری این جشنواره را در راستای یکی از مهم‌ترین آرمان‌های قهرمانان کشور یعنی خوشحالی، رفاه، آسایش و امنیت مردم ایران دانست.

مدرس و مشاور دوره‌های آموزش بازاریابی و کارآفرینی و مهندسی خلاقیت نیز در ادامه به ارائه راهکارهای تفکر خلاق به نوجوانان پرداخت.

ندا روشندل اظهار داشت: تصور، ای کاش‌ها و رویاهایی است که در سر می‌پرورانیم. ایده، تصور مهار شده و خلاقیت، تبدیل ایده به ایده‌های مفید، عملی و مناسب است.

به گفته وی، نوآوری تبدیل ایده‌های عملی به کالا یا خدمات است و برای تبدیل کردن تصور به ایده باید از ابزار امکان‌سنجی استفاده کنیم.

این مدرس کارآفرینی و خلاقیت ادامه داد: برخی افراد در مرحله تصور متوقف می‌شوند و همیشه ترس‌هایشان برای آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند نه علایق‌شان.

وی افزود: اینکه کار را از کجا آغاز کنیم بسیار مهم است. نباید رویاهای خود را رها کنیم و باید ببینیم از کدام مرحله می‌توانیم آن را آغاز کنیم و والدین باید برای رویاپردازی فرزندان خود زمینه‌سازی کنند.

روشندل بیان کرد: تغییر دادن، همانندسازی، بسط و اختراع از جمله مراحل ایجاد خلاقیت در کالا یا خدمات است و اختراع قوی‌ترین نوع خلاقیت است.

به گفته این مدرس کارآفرینی و خلاقیت، "نمی‌شود"، "نمی‌توانم" و "نمی‌گذارند" ویروس‌های کشنده ذهنی هستند که باید از آنها دوری کنیم.

وی تصریح کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که به جز تاریخ پربار، منابع سرشاری دارد و در جهانی زندگی می‌کنیم که آنقدر تنوع برای انسان ایجاد شده که اگر نبینیم و نشنویم و بگوییم دیگر کاری از دست ما ساخته نیست، کم‌لطفی کرده‌ایم.

روشندل تأکید کرد که تک‌تک انسان‌ها برای انجام دادن یک رسالت پا به جهان گذاشته‌اند و این رسالت یا در سطح خانواده محقق می‌شود و یا در سطح جامعه و حتی جهان. هیچ چیز نشدنی نیست و باید راهی بیابیم یا راهی بسازیم.

محمدی رزمنده و جانباز دفاع مقدس نیز دیگر مهمان این برنامه بود. وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند شهدا همچون ستارگانی هستند که می‌توانیم با آنها راه را پیدا کنیم.

این جانباز دفاع مقدس ادامه داد: شهید چمران یکی از این ستارگان است. او در سال 1310 در تهران به دنیا آمد و در 31 خرداد 1360 در سوسنگرد به شهادت رسید. او دارای دکترای فیزیک، سیاستمدار و وزیر دفاع ایران و از فرماندهان دلیر و خلاق جبهه و از مبدعان جنگ نامنظم بود و توانست دشمن را زمین‌گیر کند. این شهید یک ستاره بود اما ستاره شدن را تنها در علم‌آموزی خلاصه نکرد و علاوه بر خلاقیت و نوآوری، خود را شناخت و به تعالی رسید.

وی نوجوانان اصفهانی را دعوت به خودشناسی و خودسازی کرد تا در کنار خلاقیت و پیشرفت، دچار احساس کمبود و ایستایی نکنند.

محمدی راز ستاره شدن شهید چمران را خشوع او در برابر مردم دانست و افزود: شهید چمران آن‌قدر خود را کوچک می‌دید که از خداوند می‌خواست به او فرصت و توانایی بدهد تا بتواند شایسته مهر و محبت مردم باشد.

در نهایت نوبت به هامون شیرازی فیلم‌ساز اصفهانی رسید تا از تجربیات خود برای حاضران بگوید. وی گفت: بدترین انشاهای مدرسه را می‌نوشتم اما یاد گرفتم که همیشه تلاش و تمرین کنم. همیشه آدم هدایت‌گری پیدا می‌شود که به انسان راه و روش موفقیت را یاد دهد و این اتفاق در 17 سالگی برای من افتاد و دبیر ادبیاتم در دبیرستان بهشتی اصفهان به من راه موفقیت را یاد داد.

این فیلم‌ساز اصفهانی از روزهایی گفت که فوق‌دیپلم عمران گرفت اما عشق به سینما باعث شد اولین فیلم خود به نام خواب خاکستری را در زمان دانشجویی بسازد. سپس کارشناسی و کارشناسی‌ارشد سینما گرفت و در دانشگاه سوره راه‌های زیادی به روی او باز شد.

شیرازی ادامه داد: شاید خیلی از پدرها و مادرها شغلی را انتخاب کرده‌اند که دوستش نداشتند، اما نوجوان‌هایی که اینجا حضور دارند به هنر علاقه‌مند بوده‌اند که آن را دنبال می‌کنند. در روزگاری پرداختن به هنر، موسیقی یا سینما با کلمات سخیف توصیف می‌شد اما امروز هنر اهمیت پیدا کرده و یک نوجوان به راحتی می‌تواند علایق هنری خود را دنبال کنند.

این فیلم‌ساز اصفهانی به نوجوانان توصیه کرد برای موفقیت در رشته‌های هنری از مطالعه کتاب، دیدن فیلم‌های خوب و گوش دادن موسیقی خوب غافل نشوند.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار